רה"מ משוחח עם השגרירה והמאבטח

אנשי שגרירות ישראל בירדן בראשות השגרירה עינת שלאין הגיעו הערב (שני) לישראל דרך מעבר אלנבי.

בין אנשי הצוות גם איש האבטחה הבכיר אשר נפצע אמש בפיגוע הדקירה בעמאן. מצבו מוגדר קל.

גורם מדיני אמר כי "שובם של השליחים התאפשר הודות לשיתוף פעולה הדוק, שהתקיים ביממה האחרונה בין ישראל לבין ירדן".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם השגרירה ואיש האבטחה, דרש בשלומם ובירך אותם עם שובם.

''אני מודה לנשיא טראמפ שהנחה את יועצו ג'ארד קושנר ושלח את שליחו ג'ייסון גרינבלט לאזור, לסייע במאמצינו להביא את צוות השגרירות הישראלית הביתה במהירות. אני מודה גם למלך עבדאללה על שיתוף הפעולה ההדוק שלנו", אמר נתניהו.

מוקדם יותר שוחחו ראש הממשלה נתניהו ומלך ירדן עבדאללה. על פי הירדנים, שני המנהיגים סיכמו על פיתרון למשבר שיכלול את הסרת המגנומטרים, אך יאפשר לישראל להציב אמצעי אבטחה אחרים המקובלים על הממשל בירדן. עבדאללה טען בשיחה כי יש להסכים על צעדים שיביאו למניעת פרוץ הסלמה דומה בעתיד.

בלשכת ראש הממשלה אמרו כי לא היתה דרישה ירדנית לכרוך את שובו של איש האבטחה הבכיר בשגרירות ישראל בעמאן, עם הסרת המגנומטרים בהר הבית. כזכור, איש האבטחה נדקר על ידי מחבל בפלג גופו העליון ולאחר מכן חיסל את המחבל. הוא נאלץ עד כה לקבל טיפול רק בתוך השגרירות בשל החשש מהרשויות הירדניות.

מוקדם יותר, נועד השליח המיוחד של נשיא ארה"ב למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט המתווך בין הצדדים עם ראש הממשלה נתניהו. אחרי ששמע את עמדתו יצא בבהילות לעמאן שם יוועד עם מלך ירדן כדי להביא באופן סופי לפתרון המשבר סביב הר הבית.

בשעה זו מכונס הקבינט המדיני ביטחוני לדיון בנושא - כשמרבית השרים תומכים בעמדת ראש הממשלה לפיה יש להסיר את גלאי המתכות ולהתקין במקומם אמצעים מתקדמים אחרים. המשטרה הציגה בדיון את המלצתה לאמצעים חלופיים וגם בשב"כ מאשרים את הנושא.