השר חיים כץ
השר חיים כץצילום: אוליבייה פיטוסי. פלאש 90

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעתו של שר הרווחה חיים כץ, שתאפשר לזכאי קצבת הבטחת הכנסה מהביטוח הלאומי להסתייע בתמיכה כספית של עד 4,500 ש''ח ממקור שאינו עבודה או דמי מזונות, וזאת מבלי שהקצבה תיפגע.

כמו כן, כיום, יחיד מתחת לגיל 55 יכול לקבל סיוע של עד 484 ₪ בחודש מבלי שתפגע קצבתו ואילו יחיד מעל גיל 55 רשאי לקבל עד 1,257 ₪. משפחה בה הזכאי מתחת לגיל 55 יכולה לקבל סיוע של 677 ₪ בלבד ומעל גיל 55 סיוע של עד 1,644 ₪.

במסגרת תיקון החקיקה, סכום התמיכה הכספית הקבועה שמקבלי הקצבה יוכלו לקבל מהזולת הינו 3000 ש''ח ליחיד ועד 4,500 ש''ח למשפחה.

שר העבודה והרווחה כץ אמר כי חוק הבטחת הכנסה מהווה רשת בטחון אחרונה ומקור לקיום בסיסי. "עד כה, לא הייתה בחוק התייחסות לתמיכות שונות ופרטניות, שאינן מעבודה קבועה או שכר דירה והצעת החוק שאני מביא היום לאישור המליאה, מבקשת להסדיר את ההתחשבות בתמיכה הכספית של זכאי הבטחת הכנסה, ללא קשר למטרות שעבורן הן ניתנת.

''מדובר בתיקון משמעותי שייטיב עם החלשים בחברה, יקל על הקושי של הזקוקים לתמיכה כלכלית ויעניק להם עוד מרווח נשימה. נמשיך בעשייה לצמצום העוני וההקלה על הקשיים שנערמים על החלשים בחברה״, הוסיף כץ.