למעלה מ-50 תלמידות המתגוררות בגבעת שמואל ומעוניינות ללמוד במוסדות לימוד מחוץ לעיר, לא יוכלו להתחיל את שנת הלימודים מכיוון שראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני, לא מאשר לימודים במוסדות שמחוץ לתחום השיפוט של העירייה.

הבנות לא מוותרות כל כך מהר ומתעקשות ללמוד באולפנת צפירה ולא באולפנה שנמצאת בתחומי גבעת שמואל. בסרטונים שפרסמו ברשתות החברתיות הבנות פונות לראש העיר בבקשה לאשר להן את הלימודים במקום שליבן חפץ.

הרב חיים נבון שנרתם למאבק ההורים, התייחס לנושא בדף הפייסבוק שלו. "הורים בגבעת שמואל מעוניינים לשלוח את בנותיהם לאולפנת 'צפירה', ולא לאולפנה העירונית. הבחירה הזו מקובלת מאוד בעיר, אבל השנה ראש העיר סירב לבקשתם. מתברר שמתוקף איזה חוזר מנכ"ל יש לו הסמכות לעשות זאת. המניע הוא כנראה רצון לשמור על האולפנה המקומית ולחזקהּ (כאילו שכפייה על הורים לשלוח את בנותיהם למוסד שאינם רוצים בו תחזק את המוסד הזה)".

הרב נבון סיפר, "שוחחתי עם הורים ופעילים משני הצדדים - אלו ששולחים את בנותיהם לשתי האולפנות - ומסקנתי הייתה שאין כאן שני צדדים. יש פה שני מוסדות חינוכיים מצוינים וחזקים, שאף אחד מהם לא צריך לפחד מתחרות, ויש כאן הורים שתומרנו בידי הרשויות למצב שמעמיד אותם כביכול במאבק ביניהם; מצב שמתיז גם רפש לא מוצדק על שני בתי הספר, ששניהם טובים ואיכותיים.

''אני מניח שעיריית גבעת שמואל פועלת מתוך רצון טוב, אך קשה לראות הצדקה למדיניות שלה. נכון הוא שהורים לפעמים בוחרים מוסדות חינוכיים עבור ילדיהם מסיבות לא ענייניות; אך גם פקידים נוטים לבחור מוסדות חינוכיים עבור ילדיהם של אחרים מסיבות לא ענייניות. יש כל הסיבות בעולם להניח שהורים יבחרו טוב יותר, משתי סיבות: הם יותר אוהבים את הילדים שלהם ממה שהעירייה אוהבת אותם, והם יותר מכירים את הילדים שלהם ממה שהעירייה מכירה אותם. מתמיה מאוד שבכלל צריך לנמק את האמירה הפשוטה הזו", הוסיף הרב נבון.