מודעה מתוך הקמפיין
מודעה מתוך הקמפייןצילום: רגבים

קמפיין התיירות שלכאורה הובילה חברה בשם "RG תיירות ונופש" אשר פורסם השבוע והסעיר את הרשתות החברתיות- נחשף היום כחלק מקמפיין תנועת רגבים להגברת אכיפת החוק בנגב.

בקמפיין- תחת הכותרת: "הנגב: נופש מעולם אחר" פורסמה מודעה בה נכתב: "מה יש לכם לחפש ברודוס? גמלים פוגשים רק בנגב!" לצד תמונה המדמה תאונת דרכים קטלנית עם גמל, וכן מודעה בה נכתב "מה איבדתם באמסטרדם? צמחי מרפא יש רק בנגב!" לצד תמונת של חממות המריחואנה שחשפה רגבים בחודש שעבר בתוך מחנה צאלים.

הקמפיין כאמור עורר סערה ותמיהה מי עומד מאחוריו, אך בפרסום נוסף אומרים היום בתנועת רגבים, שחלק מעובדיה בהווה ובעבר הם תושבי הנגב, ״כן, זה אנחנו, והתמונה אכן מזעזעת. אנחנו אוהבים את הנגב – שהוא חבל ארץ מדהים, אבל אי אפשר להתעלם גם מתמונת המציאות: פשע, השתוללות בכבישים, פרוטקשיין, בניה בלתי חוקית, שדות סמים, שיטוטי גמלים - מציאות יום יומית בלתי נסבלת שחייבת להשתנות. ולכן אנחנו נאבקים למען אכיפת החוק בנגב".

בתנועת רגבים העומדת מאחורי החקיקה להגברת הבטיחות בכבישי הנגב ("חוק הגמלים") מסרו עוד, כי הקמפיין הממוקד מציג מציאות קשה ומורכבת אשר משקפת מציאות אותה חווים יום יום בנגב, וכי מי שהזדעזע מהצילום של הגמל המת צריך להזדעזע הרבה יותר מהעובדה כי הוא מת בתאונת קטלנית בה נהרג גם נהג הרכב.

מתנועת רגבים נמסר "הנגב הוא המפעל הציוני בהתגלמותו ורק מי שמכיר באמת את מציאות השטח בנגב, מבין שהמפעל הציוני בסכנה. נושא האכיפה הוא הציר המרכזי ביכולת הממשלה לממש את החלטותיה בכל תחום, כולל בתחום הסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב. אם ההשתוללות וההפקרות תימשך, ישראל תאבד את הנגב. למשטרת ישראל יש את כל הכלים, והיא חייבת לאכוף את החוק ללא מורא, באופן שיטתי ועקבי, כדי שיהיה ברור שאנחנו חיים במדינת חוק".

"ממשלת ישראל חייבת לפקוח את עיניה ממדיניות בת היענה, ובמקביל להשקעה הברוכה באוכלוסייה הבדואית בתחום החינוך, התשתיות, והשירותים לבצע אכיפה ולהשיב את שלטון החוק לנגב", הוסיפו ברגבים.