בית המכפלה בחברון. היום
בית המכפלה בחברון. היוםצילום: מיכאל דוכן

15 משפחות המשתייכות לתנועת ההתיישבות "הרחיבי מקום אוהלך" נכנסו במהלך היום (שלישי) לבית המכפלה שבחברון במטרה לאכלס אותו באופן קבוע.

בתנועה דורשים מראש הממשלה ומשר הביטחון לאפשר לבני המשפחות להתגורר בבית המכפלה אותו רכשו כחוק.

שרים וחברי כנסת מהליכוד והבית היהודי ברכו הערב את המשפחות עם כניסתן לבית וקראו לראש הממשלה נתניהו ולשר הביטחון אביגדור ליברמן לתת למשפחות להשאר בביתן.

השר להגנת הסביבה זאב אלקין אמר ״אני מברך בחום את 15 המשפחות על כניסתן לבית המכפלה בחברון וקורא לראש הממשלה ולשר הביטחון לפעול להשארתן בבית לצמיתות".

שר התיירות יריב לוין קרא לאפשר למתיישבים להישאר במקום, "השערורייה בה יהודים רוכשים בתים כדין ונאסרת עליהם הכניסה אליהם צריכה הייתה להיפסק מזמן. יש לאפשר למתיישבים להישאר בבתים ולעצור אחת ולתמיד את האפליה ואת הפגיעה בזכויותיהם".

שר החקלאות אורי אריאל מסר הערב, "מדובר בהתפתחות חשובה ומשמחת. אני מברך את המשפחות על כניסתן לבית המכפלה, ואין בימים אלו תשובה ציונית הולמת מזו. הכניסה לבית מהווה נדבך נוסף בחיזוק החיבור הטבעי של עם ישראל לארצו. בימים האחרונים שבה ירושלים נמצאת תחת הסתה חסרת מעצורים אני שמח שעם ישראל ממשיך להתבסס ולקבוע יתדות בעיר האבות. למרות הקשיים של אותם גורמים המנסים לפגוע בהתיישבות, אנחנו ממשיכים להתחזק ולהתעצם".

חה"כ מיקי זוהר הוסיף, "ארץ ישראל נבנתה על ידי אבותינו ואל לנו לשכוח זאת. המאבק על ארץ ישראל הוא מאבק עיקש ובסופו בעז"ה ננציח את אחיזתנו בכל מרחבי ארץ ישראל לנצח נצחים".