מלאכי לוינגר
מלאכי לוינגרצילום: משה גלנץ

ראש מועצת קרית ארבע, מלאכי לוינגר, קורא בערוץ 7 לראש הממשלה ולשר הביטחון לאשר לתושבי בית המכפלה להישאר בו באופן קבוע.

"בית המכפלה נרכש כדת וכדין לפני חמש שנים. אנחנו לאורך השנים במגעים עם משרד הביטחון בבקשה לאשר לנו להיכנס לבית. היו כל מיני דיונים בוועדות ערר ולפני חודש הסתיים הדיון האחרון ואושרה בעלותנו על הבית", אומר לוינגר.

לדבריו העיתוי לכניסה אינו מקרי. "אני חושב שאחרי ההחלטה הקשה של אונסק"ו שהייתה לפני שלושה שבועות, שערערה על אחיזתנו במערת המכפלה ובשדה המכפלה, זה הזמן לשוב לבית שנרכש כדת וכדין בשדה המכפלה".

לוינגר טוען כי לא הייתה שום הוראה של שר הביטחון לפנות את התושבים. "לא הייתה הוראה לפנות אותנו. אנחנו ביקשנו מראש הממשלה ומשר הביטחון לאפשר לנו להסביר ולהציג את כל הנתונים הרלוונטיים לגבי רכישת הבית. אנחנו נשב על הסוגיה נלבן את הדברים ואני מקווה שהחלטתם תהיה לאשר לנו את המשך שהותנו בבית".

הוא מציין כי המנהל האזרחי מתעכב ללא סיבה. "יש הליך נוסף שנקרא רישום ראשון, הליך שבמדינת ישראל המתוקנת אינו הליך נדרש לקנייה או בעלות על נכס. אנחנו דורשים, כפי שקיים בחוק בכל מדינת ישראל, שאחרי שהשלמנו את תהליך הרכישה, לתת לנו להיכנס לתוך הבית ותהליך רישום ראשון יושלם תוך כדי שהותנו בבית. יש כאן תהליך שהתחיל לפני למעלה מארבע שנים, ולצערי הרב הוא מתעכב מסיבות שאינן תלויות בנו".