אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: אייסטוק

יחידת ניהול ספרים ברשות המסים ערכה פעילות ביקורת ראשונית, כהכנה לפעילות רחבת היקף בקרב נהגי מוניות הנותנים שירותי הסעה לנתב"ג וממנו.

לאור השינויים בתנאי הפעלת שירותי המוניות בנתב"ג בדקו מבקרי היחידה את ספרי העסק של שמונה נהגי מוניות. התוצאה העגומה הצביעה על ליקויים אצל כל הנבדקים.

אחד מנהגי המוניות שנתפס כשלא רשם 120 ש''ח, טען כי הנוסעים לא שילמו לו עדיין והוא צריך להחזיר אותם, אולם כשהמבקרים ביקשו ממנו את הטלפון של אחד הנוסעים, הוא הודה שלא רשם.

נהג אחר שנצפה שאינו רושם 200 ש''ח ששולמו לו טען כי הוא עובד רק יומיים. שלושה נהגים אחרים שלא רשמו את נסיעת הביקורת טענו: "שכחתי", "אני שכיר ויצא לי מהראש" ו"אני מודה, כמה זה יעלה לי".

מתצפית עלה כי נהג מונית נוסף לא רשם 200 ש''ח ולא רשם את נסיעת הביקורת. הוא טען שלא שילמו לו כלל, "אני מקבל פתק מהתחנה לפני שאני יוצא ואח"כ מתקזז בחשבוניות". כשהתבקש להציג את הפתק טען שהפתק בתחנה.

הגדיל לעשות נהג מונית שהפעיל את המונה בעת נסיעת הביקורת, אולם במהלכה עצר את המונה והדפיס 20 ש''ח בגין נסיעה קודמת, אף על פי שעלותה היתה גבוהה יותר. לדבריו הוא ''דיבר דברי תורה'' עם הנוסעים הקודמים.