דונלד טראמפ
דונלד טראמפצילום: רויטרס

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, משיב מלחמה למתנגדיו הפוליטיים, שהצליחו לייצר מספר תהליכי חקירה נגד מקורביו בחשד לעבירות.

לאחר לחץ כבד מצד הנשיא, נודע הבוקר (שלישי) כי התובע הכללי עומד להודיע על מספר חקירות פליליות נגד חשודים בהדלפת סודות.

מדובר ככל הנראה בהדלפות שונות שנועדו להביך את טראמפ, ואשר הגיעו מגורמי מודיעין ו/או מצוות הבית הלבן ומשרדי ממשל אחרים. טראמפ ותומכיו טוענים מזה זמן רב שפקידים במנגנוני השלטון שמונו בתקופת ברק אובמה עומדים מאחורי ההדלפות הללו.

מדובר בין היתר בהדלפות לגבי תוכן שיחות שניהל טראמפ עם שליטים זרים, במידע שהדליף ראש ה-FBI המודח ג'יימס קומי לגבי שיחותיו עם טראמפ, ובמידע הנוגע למגעים בין אנשי טראמפ לבין גורמים רוסיים.

פקיד ממשל יודע דבר אמר לרשת "פוקס ניוז" כי ההודעה של התובע הכללי, ג'ף סשנז, לגבי המאמץ המוגבר לאתר את המדליפים ולהענישם, "תוכננה מזה זמן ותתרחש כנראה מתישהו בשבוע הבא".

הידיעה מתפרסמת בעקבות לחץ שהפעיל טראמפ על סשנז בימים האחרונים, בציוצים, ראיונות ומסיבות עתונאים בהם הביע את אכזבתו מסשנז.

טראמפ הביע את מורת רוחו מכך שסשנז פסל את עצמו מלדון במינוי חוקר מיוחד נגד טראמפ – ובכך איפשר את מינויו של חוקר זה – אך לא נקט צעדים נגד מתנגדי טראמפ, ובהם המדליפים. בינתיים, רשת פוקס מדווחת כי לסשנז אין תוכניות להתפטר.

אנתוני סקרמוצ'י, מנהל התקשורת החדש של הבית הלבן, אמר היום שהוא ערוך ומוכן "לפטר את כולם" בכדי לעצור את מכת ההדלפות.

הוא אמר לעיתונאים כי אינו מתכוון לנהל חקירה. "אני רק מתכוון לעצור את ההדלפות", הסביר, והדגיש כי קיבל את הסמכות לעשות כך מהנשיא. "או שתפסיק להדליף או שתפוטר", הבהיר.