יונתן אדלר
יונתן אדלרצילום: באדיבות המשפחה

חבריו של יונתן אדלר ז"ל, אוהד רוזנזון, לוי וינטר ועובד קולומבוס - כולם בני 18 שסיימו את כיתה י"ב בישיבה התיכונית נווה שמואל שבאפרת, נזכרים באסון הנורא שפקד את הטיול בגיאורגיה.

העיתון "ישראל היום" מדווח כי הארבעה החליטו לחצות נחל על צינור גדול, שהיה תלוי בגובה של כ־30 ס"מ מעל המים ואליו מחובר חוט ברזל שבו אפשר להחזיק.

"גובה המים היה עד הברכיים או המותניים, לא יותר מזה", צוטט בעיתון עובד, "אני עברתי ראשון, די בקלות, ויונתן עבר שני, עם תיק שלא היה כבד במיוחד. כשהוא הגיע לאמצע הצינור הוא החליק, נפל למים ותפס בצינור. התחלתי לחזור וכשהגעתי אליו התיישבתי על הצינור כשאני מחזיק בחוט הברזל ביד אחת וביד השנייה מנסה לעזור לו. הוא צעק 'תוריד ממני את התיק, הוא מושך אותי למטה!', ניסיתי למשוך אותו למעלה, אבל זה היה בלתי אפשרי כי התיק התמלא מים והיה כבד מאוד".

אוהד הוסיף כי "אחרי שתי דקות בערך יונתן החליק מהצינור. פשוט נגמר לו הכוח. ראינו אותו נסחף בערך חמש שניות, עד שהנחל התעקל עיקול חד ימינה והוא נעלם לנו מהעיניים. כשהחליק מהצינור הוא היה עדיין בהכרה".

החיפושים בשטח, שהחלו בשעה 06:01 בבוקר יום שישי, הסתיימו אחרי 47 דקות בלבד עם הבשורה המרה מכל - מציאת הגופה.

"יונתן ידע לראות בני אדם, תמיד היה אכפת לו מכולם", מספרים חבריו בחיוך מלא עצב, "אחד הדברים ששמענו השבוע והכי ריגשו אותנו הוא שבספר המחזור אחד מבני הכיתה כתב לו שהוא רוצה שיונתן יהיה המחנך של הבן שלו".