ניתוק חיבורי מים פיראטיים
ניתוק חיבורי מים פיראטייםצילום: דוברות המנהל האזרחי

יחידת המים של המנהל האזרחי וחברת מקורות יצאו הבוקר (חמישי) למבצע אכיפה נוסף בכפר ג'אלוד, אשר נמצא בשטח B בשומרון וממנו מבוצעות גניבות מים המשבשות את האספקה לישוב מגדלים.

הגניבות מתבצעות על ידי חיבורים בלתי חוקיים לצינור חברת מקורות. גניבות אלו הביאו להפחתת אספקת המים למגדלים וישובי האזור בכ-35 קוב לשעה.

במסגרת הפעילות נותקו שישה חיבורים פיראטיים, בנוסף לשמונה ניתוקים אשר נותקו במסגרת פעילות דומה בשבוע שעבר.

"המנהל האזרחי פועל לאפשר אספקת מים סדירה בכל רחבי יהודה ושומרון", מדגיש איתמר יעקבוביץ, סגן קצין מטה מים במנהל האזרחי. "אנו פועלים כעת להשיב את אספקת המים לישוב בהקדם ונמשיך לאכוף ניסיונות חוזרים ונשנים לגניבות מים. בנוסף מקדם המנהל האזרחי תכניות רבות לא רק על מנת להסדיר את אספקת המים, אלא גם כדי להגבירה. בימים אלו מתכננים מספר תכניות לאזור שילה אשר צפויות להגדיל את אספקת המים בישובים באלפי קוב ביום".

בעקבות הגידול צפוי בצריכת המים בגוש שילה, מתוכננת הקמת אזור לחץ חדש, אשר ישלט על ידי בריכת שילה מספר שתיים, בריכת מים חדשה בנפח 3,750 מיליון קוב שתוקם מזרחית לישוב שבות רחל. אספקת המים לבריכה החדשה מתוכננת באמצעות קו מים חדש מתחנת שילה 1, שתשודרג אף היא.

כמו כן, מתכונן קו מים חדש ליישוב מעלה לבונה וקו מים נוסף שיחבר את בריכת שילה מספר שתיים החדשה ליישוב מגדלים. הבריכה תוקם מחוץ לכפר הפלסטיני קוצרא, בכדי למנוע את תופעת גניבות המים אשר פוגעות בתושבי מגדלים.

במהלך השנה האחרונה גיבשו המנהל האזרחי ורשות המים תכנית מים מרכזית, אשר מספקת מענה לאזור וכבר נמצאת בשלבי ביצוע. במסגרת התכנית אושרו הפעלתן המיידית של קידוחי המים באריאל, קידוח יריחו חמש ובוסטר נעלה, אשר מספקים תוספת משמעותית של כ-19 אלף קוב ביום. כמו כן, קיימו המנהל האזרחי וחברת מקורות מבצע אכיפה לניתוק קווי מים פיראטיים באזור הכפר הפלסטיני ברדלה שבשטח B, אשר בעקבותיו הופסקו שיבושי המים בישובי בקעת הירדן.