"הלילה לא לומדים תורה"
"הלילה לא לומדים תורה"יחצ

זו השנה ה‑18 שבה יתכנסו במקומות שונים בארץ לקריאת מגילה ושיח במסגרת 'הלילה לא לומדים תורה'. הפעם יעמוד הערב בסימן "בין 70 לספירה ל‑70 למדינה", ביוזמת כנס שדרות לחברה ומכללת ספיר. הערב יתקיים בין היתר בהרצליה, אפרת, ירושלים, לוד, תל אביב ונתניה.

*****

המדור הזה לא כותב על כנסים, אבל בכנס הזה מצטלבות שתי חולשות שלי: ספרים ובני נוער. ביום חמישי י"א באב יתקיים כנס 'נוער קורא - כן, יש דבר כזה' שהוא פרי של דף פייסבוק מאוד פעיל שהקימו חמש נערות. הכנס יתקיים באולם סמולרש באוניברסיטת תל אביב. יתארחו בו יואב בלום, דנה אלעזר הלוי, מאיר שלו ועוד.

*****

'הקייטנה להגשמת חלומות' מגולל את הרפתקאותיהן של גל ותמרה שרצו להירשם לסדנה של כתיבה יוצרת, וכדי לשלם עליה החליטו לעשות קייטנה. אף אחד לא נרשם, עד שברגע האחרון הגיעו התאומים ומכאן הכול הסתבך. ספרן של נטעלי גבירץ ובר בן יוסף, הראשון מתוך סדרת 'ינשופות'. מנוקד. כתר.

*****

בפינת ה(כמעט) חינם של החופש הגדול:

בחודש אוגוסט מוזיאון ישראל חינמי לגמרי לילדים. הזדמנות לבקר בבירה, ועל הדרך ללמוד מעט היסטוריה. בי' באב יתקיים במוזיאון כנס כליזמרים בינלאומי ( החל מ‑11 בבוקר) ובו יתקיימו מופעי נשמה יהודיים אותנטיים ומודרניים (בחינם). אחר הצהריים ובערב יתקיימו גם מופעים בתשלום, באודיטוריום. מנהל אומנותי: חנן בר סלע.

לתגובות: [email protected]