נציג המתנדבים חן חכמי, נשיא המדינה ונציגת המתנדבים בליינש לקאו.
נציג המתנדבים חן חכמי, נשיא המדינה ונציגת המתנדבים בליינש לקאו.צילום: מארק ניימן, לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, נשא דברים היום (חמישי) בטקס הוקרה למתנדבי שנת השירות לשנת ה'תשע"ז, שהתקיים בבית הנשיא.

מתנדבי שנת השירות, פועלים בכל רחבי הארץ ובזירות חברתיות מורכבות ביותר, טרם גיוסם לצה"ל. עוד נשאו דברים באירוע, סגן שר הביטחון ח"כ הרב אלי בן דהן ונציגי מתנדבי שנת השירות.

"אני מודה לכם על העבודה הקשה בשנה החולפת ועל המסירות שגיליתם לתפקיד", פתח הנשיא את דבריו וציין את תרומת מתנדבי שנת השירות הנוספת לשירות צבאי או לאומי-אזרחי: "אתם, צעירים וצעירות, מכל שבטי העם, מכל חלקי הארץ, מכל קצוות הקשת החברתית והפוליטית, החלטתם לדחות בשנה את השלב הבא כדי לתת כתף ולהתמודד עם הסוגיות הבוערות בתחומי החברה והחינוך. העתיד שלנו נמצא בידיים שלכם והן ידיים טובות. דווקא משום כך, אני רוצה להניח בפניכם את המשימה החברתית של הדור שלכם כפי שאני רואה אותה: החברה הישראלית ניצבת בצומת דרכים. צומת שבו עלינו לבחור מי אנחנו רוצים להיות, איך ייראה העתיד של כולנו".

"בעוד עשרים שנה, ינהיג הדור שלכם את המדינה הזו, כדי שתוכלו להנהיג אותה יחד אתם חייבים להכיר את החברה הישראלית כולה," המשיך הנשיא ואמר: "שנת השירות שלקחתם על עצמכם הייתה פתיחת דלת אל ההזדמנות הזו. הזדמנות להכיר את הדומים לכם והשונים מכם במקומות אחרים, תמיד בגובה העיניים. במשך השנה הזו הייתם חלק מקבוצה מגוונת, פעלתם בקהילות מגוונות. היום, אתם מבינים את האתגר שאני מדבר עליו טוב יותר מאחרים ואחרות בגילכם. השנה הזו גרמה לכם לפתוח את הראש ואת הלב, להקשיב ולא רק לדבר, לקבל ולא רק לתת, ללמוד ולא רק לעשות. את העקרונות המנחים האלה אני מקווה שתיקחו הלאה, אל השירות הצבאי ואל האזרחות שאחריו. רק כך תוכלו לבנות יחד את הצעד הבא של החברה הישראלית".

"התרומה של ה'שינשינים' לחברה הישראלית, היא גדולה. אסור להעמיד את המפעל הזה בסימן שאלה. להפך, עלינו לעשות ככל יכולתנו על מנת לוודא שלכלל הצעירים והצעירות בישראל, חרדים וחילונים, ערבים ויהודים, ותיקים ועולים, ניתנת ההזדמנות לקחת חלק במפעל הזה", הדגיש הנשיא והודה לשר האוצר ולשר החינוך על פועלם למען מפעל חשוב זה.

הנשיא הוסיף, "עכשיו, צריכות המערכות השונות לבנות תוכנית הכוללת דחיות שירות נוספות ותקציב נוסף על מנת להגדיל את היקף הפרויקט הלאומי הזה, שהביקוש לו עולה על ההיצע הקיים בו. פרויקט שהוא חלק מבניית היסודות למנהיגות העתידית של המדינה."

"אני מקווה שתשתמשו בכישורים שלכם כדי להפוך את החברה הישראלית לטובה יותר, לצודקת יותר, עבור כולנו. אני מקווה שתדעו להנהיג אותנו יחד, מתוך המגוון, מתוך הרחבת השורות, מתוך היכרות אמיתית עם החברה הישראלית על כל גווניה. אתם, אתם התקווה הישראלית שלנו," אמר הנשיא למתנדבים בסוף דבריו.

נציג המתנדבים חן חכמי, בוגר שנת שירות בגרעין עודד של בני המושבים, אמר באירוע "מפעל שנת השירות הוא אחד המפעלים החשובים ביותר בעיצובה של החברה הישראלית, היא שנת הגשמה, שנה של נתינה, של עשייה למען אחרים וחוץ מכל הנתינה לאחר, זאת שנה של בני נוער שמתבגרים, לומדים על עצמם ועל החברה שלנו, הופכים לאנשים טובים יותר ולאזרחים טובים יותר במדינה. אני משוכנע שההשפעה שחברי ואני יצרנו אצל החניכים שלנו, תהדהד עוד שנים רבות. וזו הזכות והאחריות הכי גדולה שיכלתי לקבל."

נציגת המתנדבים בליינש לקאו, בוגרת שנת שירות בגרעין יחד של עמותת מרכז מעשה ובוגרת מדרשת עמליה, הוסיפה "במשימות שלי לאורך השנה למדתי מה זה אומר באמת לעשות טוב ללא כל תמורה או רצון לתמורה. ואל תטעו, לא באתי לשנות לאף נער את החיים, באתי לנוער רק כדי לספר על עצמי, על המקום שממנו אני באה ולמה אני נמצאת פה. את שאר העבודה הנוער עשה בעצמו. ככה, התפיסה של הנוער לגבי החברה משתנה לאט לאט."