ח"כ אוחנה בבית המכפלה
ח"כ אוחנה בבית המכפלהצילום: דוברות תנועת 'הרחיבי'

נמשך המאבק הפוליטי להשארת המשפחות בבית המכפלה בחברון. מאות פעילי ליכוד שהתכנסו אמש (חמישי) בטבריה קראו לראש הממשלה נתניהו לפעול להשארת המשפחות בבית המכפלה שנרכש כדין.

השר להגנת הסביבה זאב אלקין (הליכוד) ביקר בבית המכפלה וציין כי הוא מבין עד כמה הבניין מצוי במיקום אסטרטגי ובקרבת מערת המכפלה. השר קרא לראש הממשלה ולשר הביטחון ליברמן לאשר באופן מיידי את אכלוס הבית.

"בית המכפלה בחברון מסמל יותר מכל דבר את האחיזה והשייכות של עם ישראל לעיר האבות. מדובר כאן בזכות קניין בסיסית. על ממשלת ישראל לאשר לאלתר את מגורי המשפחות בבניין ואני אעשה ככל שיידרש כדי לקדם זאת", הבטיח אלקין.

שר התיירות יריב לוין (הליכוד) אמר הבוקר טרם צאתו לחו"ל כי "זכותן של המשפחות להתגורר בבית המכפלה היא ברורה, אינה משתמעת לשתי פנים ומבוססת על זכות הקניין הבסיסית ומעוגנת בחוק. כל ניסיון להוציאן או להעלות תנאים מפלים להישארותן פסול מיסודו".

כאמור, בכינוס אמש של ראשי הסניפים ופעילי הליכוד יצאה קריאה לנתניהו לפעול להשארת המשפחות בבית המכפלה. יו"ר סניף הליכוד ברעננה רחלי בן ארי סקעת אמרה "ברור לנו כי אין כל סיבה חוקית לעיכוב מגורי המשפחות בבית המכפלה. אנו פונים לנתניהו לקבל החלטה חד משמעית בישיבת הממשלה ביום א' לגבי השארת המשפחות בבית המכפלה".

מתי יצחק, יו"ר סניף הליכוד בראש העין, הוסיף "בחנתי את נושא בית המכפלה מהבחינה החוקית והובאו לפניי חוות דעת של יועצים משפטיים בכירים מהשורה הראשונה. ברור לי מעל לכל ספק שזכותן המלאה של המשפחות לממש את זכותם הקניינית בבית המכפלה''.

גם ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) ביקר אמש בבית המכפלה וציין "אילו אבסורד כזה היה קורה בכל מקום אחר בעולם, היינו זועקים אנטישמיות, אבל כנראה רק במדינת היהודים מותר לזרוק אותך מבית שקנית בכסף, בתנאי שאתה יהודי.

''הגיע הזמן שנאמר לעצמנו, לממשלה ולעולם כולו, די עם האבסורד הזה. הבניין הזה צריך להישאר מאוכלס על ידי תושביו ושהישוב היהודי בחברון ובארץ ישראל כולה יצליח וישגשג".