ארכיון
ארכיוןFlash 90

עשרות מתפרעים ערבים זרקו היום (שבת) אבנים לעבר כוחות משטרה בעיר יפו. שני מתפרעים עוכבו לחקירה, זאת במחאה על הרג צעיר במהלך מרדף.

המחלקה לחקירת שוטרים פתחה בחקירת האירוע שהתרחש במהלך הלילה בעיר, במהלכו ירו שוטרים לעבר שני חשודים.

על פי המשטרה, שוטרים הוזעקו לאירוע ירי ברחוב יפת, וכשהגיעו למקום הבחינו במספר רוכבי קטנוע שמנסים להימלט. מכאן התפתח מרדף במהלכו ירו השוטרים לעבר החשודים, וכעבור זמן קצר אותרו שני רוכבים ברחוב אברהם מגן כשהם פצועי ירי.

צוותי מד"א העבירו אותם לבית החולים וולפסון בחולון שם נקבע מותו של אחד הצעירים, תושב יפו. מהמשטרה נמסר כי נפתח תחקיר על האירוע וכמקובל במקרים מהסוג הזה, נסיבות האירוע הועברו לבדיקת המחלקה לחקירת שוטרים (מח"ש).

ערוץ 10 הביא הערב את גרסת השוטר, "קיבלנו דיווח על אירוע ירי ברחוב יפת והכוחות שהגיעו למקום סגרו את הזירה והחלו בסריקות. לפתע הגיחו שלושה קטנועים כבדים מאחת הסמטאות והאיצו לכיוון השוטרים", מספר השוטר.

"אחד החשודים עקף אותי וירד למסלול הנגדי. הוא איבד שליטה על הקטנוע ונפל. החל מרדף רגלי לכיוון סמטה צדדית. החשוד שקודם לכן נמלט ניסה שוב לעלות על הקטנוע ממנו נפל, אך כשראה אותי הוא נמלט חזרה לעבר חבריו שהמתינו לו", הוא משחזר.

לאחר מכן מציין השוטר כי שוטר אחר שלף טייזר, ולאחר שהזהיר את החשוד - ירה בו. "החשוד נפל וניסיתי לאזוק אותו, אך הוא קם, העיף אותי וחבט בי עם הקסדה למרכז המצח - ונמלט. בשלב זה, בלית ברירה, שלפתי אקדח, קראתי לעבר החשודים לעצור, ולבסוף יריתי מספר יריות לכיוון הגלגל האחורי של הקטנוע עליו עלה החשוד. לא הבחנתי בפגיעות - והשלושה נמלטו משם במהירות. רק כעשר דקות לאחר מכן דווח בקשר על פצועי ירי".