פוטין
פוטיןפלאש 90

הסנקציות החדשות שהקונגרס אישר נגד רוסיה הן "מעשה הנזק-העצמי הכלכלי המטומטם וההרסני ביותר מאז שארה"ב הסירה את התלות של הדולר בזהב ב-15 באוגוסט, 1971, ויהיו לו תוצאות הרסניות".

כך ניבא בעל הטור הנודע דוד גולדמן, הכותב תחת השם "ספנגלר" ב"אסיה טיימס". לדברי גולדמן, הסנקציות נתמכות ע"י מתנגדי טראמפ במפלגה הרפובליקנית כצעד של נקמה נגדו, מבלי לקחת בחשבון את הנזק שיגרמו לארה"ב עצמה.

הנוסח הנוכחי של הצעת חוק הסנקציות מאפשר לארה"ב להטיל קנסות כבדים על חברות אירופאיות שמשתפות פעולה עם רוסיה על תשתית אנרגיה, ומהווה איום על כמה מיזמים גדולים עכשוויים. נשיא הנציבות האירופית, ז'אן קלוד יונקר, הזהיר ביום חמישי כי אם האינטרסים של אירופה בתחום האנרגיה לא יילקחו בחשבון, אירופה תגיב "בתוך ימים".

"ברלין, פריז ורומא יקשרו קשר עם מוסקבה לעקוף את הסנקציות בעוד שהן יתקיפו את ארה"ב בארגון הסחר העולמי ובפורומים בינלאומיים אחרים", כתב גולדמן.

"רוסיה הגיבה בגירושם של דיפלומטים רבים מהשגרירות במוסקבה, אבל זהו מ הלך סמלי בלבד", הסביר. "מוסקבה עלולה לנקוט צעדים קשים יותר, כמו לתת נשק מתקדם לאיראן, להעניק סיוע אווירי למיליציות בשליטת איראן בסוריה, ולהגדיל את שיתוף הפעולה הצבאי עם סין".

תחת המשטר הקומוניסטי, הוסיף, "רוסיה שאפה לפצות על חוסר היעילות הכלכלי שלה בהפיכת אירופה למושבה כלכלית, והפעולות המסוכנות ביותר במהלך המלחמה הקרה ננקטו בכדי למנעו זאת. כעת, מסיבות פוליטיות צרות, אויביו של טראמפ מבקשים לפרק את כל מכלול היחסים שהובילו לניצחון במלחמה הקרה ולדחוף את אירופה לידי הרוסים והסינים".

הבית הלבן שולח באחרונה איתותים סותרים לגבי כוונותיו של הנשיא לחתום על החוק. ואולם, מאחר שעבר ברוב עצום בשני בתי הקונגרס, נראה שאלו יבטלו כל וטו שהנשיא יטיל.