רונן פלוט: "נצרת עלית תתפתח בצורה בלתי רגילה"

ראש עיריית נצרת עילית, רונן פלוט, לשעבר מנכ"ל הכנסת, מסכם בימים אלו את שנת כהונתו הראשונה בראשות העיר.

בראיון לערוץ 7 מתייחס פלוט למצב העיר, לסוגיית הדיור, לרצון להביא זוגות צעירים, ולשאלה איך תראה נצרת עילית בעוד עשר שנים.

"נצרת עילית הולכת להתפתח בצורה בלתי רגילה", קובע פלוט, "כבר היום רואים את העיר בבניה והמטרה היא להכפיל את כמות התושבים מכחמישים אלף כיום למאה אלף תושבים. אנחנו הולכים לבנות דיור, תעסוקה, בריכה, פארקים ואין שום ספק שהמהלך הזה ימשוך זוגות צעירים רבים לעיר".

פלוט רואה את החשיבות בשמירת המאזן הדמוגרפי לטובת הרוב היהודי בנצרת עילית ורוצה לראות יותר זוגות צעירים באים ומחזקים את העיר. נכון להיום פועל בעיר גרעין תורני, חלקו ממגורשי גוש קטיף, שמשפיע על העיר והתושבים.

"בסוף השנה הזאת אנחנו יוצאים לשיווק של 7,000 יחידות דיור ואני מזמין את כל הזוגות הצעירים שרוצים לקבל דיור מוזל, תעסוקה וחינוך ברמה גבוהה. אני מאמין שדירות 3 חדרים בעלות של מיליון שקלים זה דבר שזוגות צעירים יכולים לעמוד בו. נכון לעכשיו יש דירות רבות בעיר לשכירות בעלות של כ-1,700 שקלים לחודש לדירת 3 חדרים", מציין פלוט.

מספיק לדבר 5 דקות עם פלוט ולראות את האהבה שלו לנצרת עילית. "בעיר יש אפס אחוז אבטלה. הנחנו אבן פינה לאזור תעשייה של היי טק. יש הרבה מפעלים בדרך לנצרת עילית וביניהם מפעלים של התעשייה הצבאית. מעבר המפעלים ייתן עוד 2000 מקומות עבודה שיתנו תנופה לעיר".

"אנחנו עיר של פסטיבלים", מספר פלוט, "בפסטיבל השוקולד האחרון ביקרו 40,000 אלף איש. אני מזמין את כל תושבי ישראל לבוא ולבקר בקיץ הקרוב בנצרת עילית".

בתשובה לשאלה איפה תהיה העיר נצרת עילית בעוד עשר שנים אומר פלוט, "עיר אטרקטיבית, יפה ונקייה עם הרבה מאוד זוגות צעירים".

פלוט, ששימש לפני תפקידו כמנכ"ל הכנסת, מרוצה מתפקידו החדש, "אני תמיד אני מתגעגע לכנסת. זה מוסד מכובד אך אני מרוצה בתפקידי הנוכחי".