אחרי שכתב ערוץ 2, גלעד שלמור, והצלם גל זייטמן, הותקפו בשבת על ידי המון מוסלמי ביפו, יצאו לשלמור מהמקלדת מילים "בלתי תקינות פוליטית". את תוקפיו השווה לחיות בספארי – כאלה שאם בורחים מהן, אינסטינקט הרדיפה יתעורר אצלם.

ובכל זאת, לא הצליח לבטא את המילים "ערבים" או "מוסלמים".

"בשנייה אחת הכל התלקח", כתב. "זה התחיל עם גל שהחלו להכות אותו... הוא חטף אגרופים ובעיטות אבל הצליח להימלט".

"הרגעים היו לחוצים אבל אני זוכר דווקא מחשבות צלולות ואנליטיות", המשיך. "נזכרתי איך בטיול רגלי בספארי בדרום אפריקה חידד המדריך שגם אם חיית בר מחליטה לרדוף אחריך – אל תרוץ, כי זה רק מעודד את אינסטינקט הרדיפה הטבוע בה. לכן נעמדתי מול אלה שחבטו בגל והרמתי את ידי לאות התנצלות. חשבתי שאם רק אבקש סליחה על כך שהפרענו אוכל ללכת בשלום. לא היה עם מי לדבר".

"האגרוף הראשון שניחת על פני עוד היה נסבל", סיפר העתונאי. "לפתע אגרוף נוסף ועוד בעיטה. שניים מושכים אותי לקרקע, אחרים קורעים את חולצתי. אדם נוסף לופת אותי, זרועותיו סביב גרוני. הוא מצמיד את פיו לזרועי ונושך אותה בעוצמה".

אחרי שחלף "פרק הזמן שהייתי מהמר שהוא הזמן הממוצע לתקיפה של אדם שהוכנע ונמצא על הקרקע", הבין שלמור: "אני עובר לינץ'... עשרות אנשים סביבי, זועקים בחדוות דם קריאות שאני שומע כאילו אני יושב בחדר סגור והם עומדים מחוץ לדלת".

כאמור, שלמור לא העז לנקוב בזהותם הלאומית והדתית של תוקפיו. יתרה מכך – נדמה שהוא ניסה לחבר את הלינץ' לאותה טענה מוכרת של העיתונות נגד הימין, על כך שזה מסית נגדה.

"ההמון היפואי שאני פגשתי היה מוסת וזועם. הם לא היחידים המוסתים נגד אנשי תקשורת. אנחנו נמשיך להיות שם, נדווח ביושר ונשמור על תפקידנו כשומרי סף – גם אל מול ההמון הזועם והמוסת וגם אל מול מי שמסית אותו", כתב.