ביטן: מבקש משפטל שלא ימשיך בערעור

יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן התייחס אמש בראיון לתכנית "לפני כולם" בערוץ 20 להכרעת הדין בערעור משפטו של אלאור אזריה.

לדבריו הוא התנגד באופן עקרוני לקיום משפט לאזריה וביקש להעניק לו חנינה מראש. "זה תהליך משפטי מוכר, כמו ב'קו 300'. לצערי הרב לא קיבלו את הטענה הזאת, המשפט הזה התנהל ואנחנו רואים מה זה עושה לעם, איזה שסע זה עושה".

ביטן פנה לעורך דינו של אזריה, עו"ד יורם שפטל ואמר, "אני מבקש מעורך דין שפטל שלא ימשיך בהליכי הערעור על מנת שנגיע להליך החנינה והליך המתקת העונש. שמענו את הרמטכ"ל היום שהוא שוקל בכובד ראש... אי אפשר להבטיח, בוודאי שאי אפשר, אבל גם אי אפשר להבטיח שאם הוא יגיש את הבקשה היא תתקבל, גם את זה אי אפשר להבטיח אבל אני חושב שמספיק כבר עם העניין הזה וצריך להתקדם הלאה".

עורך הדין יורם שפטל השיב לח"כ ביטן, "אם הייתי משוכנע שאכן אלו הם פני הדברים, כפי שאמרתי ואני חוזר ואומר מהרגע הראשון שנכנסתי לתיק: תבוא הצעה מוסמכת, רצינית, לסיים את העניין – אני הראשון שאקפוץ עליה. אבל עד לרגע הזה לא שמעתי שום דבר. הודעות בתקשורת".

הכתב הצבאי של ערוץ 20, נועם אמיר, קטע את דבריו של עו"ד שפטל ואמר: "אתה לא באמת מצפה שתקבל הצעה מהרמטכ"ל, שיגיד לך 'אני אחון אותו'... אף אחד לא ייתן לך הבטחה על השולחן שהעסק הזה יגמר כמו שאתה רוצה".

עו"ד שפטל ענה: "יש דרכים, ולא צריך לפרט, כולנו אנשים נבונים וכולנו מבינים בדיוק מה אני רוצה להגיד, יש דרכים שאתה יכול בהחלט להיווכח שאכן אנחנו בדרך, במידה ולא תוגש הבקשה לערעור להקל משמעותית ביותר – ואפילו לחון לגמרי את אלאור. אם יו"ר הקואליציה הייתה לו סמכות, אני מבטיח שהיינו גומרים את זה כאן על השולחן".