הקמפיין יעלה בחברות האוטובוסים
הקמפיין יעלה בחברות האוטובוסיםצילום: פלאש 90

שנה אחרי שחברת "כנען מדיה",חברת השילוט הפרסומי על גבי האוטובוסים של חברות התחבורה הציבורית "אגד" ו-"דן", פסלה קמפיין של תנועת "ישראל חופשית" לתחבורה ציבורית במשך כל ימות השבוע - מודיעה התנועה היום (שלישי), על קמפיין חדש לקידום תחבורה ציבורית בשבת.

בשל פסילת הקמפיין בספטמבר 2016, הגישה תנועת "ישראל חופשית" תביעה באמצעות היחידה המשפטית של המרכז הרפורמי לדת ומדינה נגד "כנען מדיה" וחברות האוטובוסים "אגד" ו-"דן", בטענה כי החברות - כגופים המוכרים שטחי פרסום לציבור, כחברות ציבוריות ולפי חוק איסור אפליה במוצרים ובשירותים - מחויבות לנהוג בשוויון, ואינן יכולות להפלות ולפסול פרסומות על סמך השקפת עולם או חשש לנזק כלכלי. אותה תביעה הסתיימה לאחרונה בהסדר פשרה, בעקבותיו עולה הקמפיין הנוכחי.

הקמפיין מתבצע תחת הכותרת "אוטובוס בסופ"ש - זה הכי הגיוני בעולם" והוא יוצא בקריאה לקידום פתרונות תחבורה ציבורית בסופי השבוע ב-10 ערים נבחרות בעלות רוב חילוני, בהן עלתה דרישת תושבים מובהקת לנושא, על פי טענת התנועה: אשדוד, ראשל"צ, אריאל, נהריה, חדרה, מודיעין, יבנה, כפר סבא, נתניה וערד.

כחלק מהפתרונות, צפויה התנועה להקים בשיתוף עם האגודות השיתופיות "שבוס ו"נוע-תנוע", ובמקומות מסוימים אף בשיתוף עם העיריות, קווים פרטיים אשר יפעלו בסופי השבוע באותם ערים.

נזכיר כי בימים אלה מונחת בפני בג"ץ עתירה נגד שר התחבורה, לאור סירובו להפעיל את סמכותו ולבחון הפעלה של תחבורה ציבורית בשבת.