ג'יי קיי רולינג
ג'יי קיי רולינגצילום: רויטרס

הסופרת מאחורי סדרת ספרי "הארי פוטר", ג'יי קיי רולינג, התנצלה לאחר שתקפה את דונלד טראמפ על כך שהתעלם כביכול מילד נכה – שלא בצדק.

רולינג, הידועה בדעותיה השמאלניות הקיצוניות, פרסמה סדרת ציוצים זועמים לאחר שצפתה בקטע וידיאו קצר וערוך מגמתית, של התנהגות הנשיא האמריקני באירוע שנערך בבית הלבן בשבוע שעבר, בנושא ביטוח הבריאות בארה"ב.

מהקטע נדמה היה שטראמפ התעלם מידו המושטת של פעוט נכה כבן שלוש על כיסא גלגלים, שרצה ללחוץ את ידו.

"המפלצת הזו של ערכים נרקיסיסטיים מעריכה רק את עצמה ואת השתקפויותיה החיוורות", צייצה הסופרת אתמול (שני). "הנכים, בני מיעוטים, טרנסג'נדרים, העניים, נשים (אלא אם הן קרובות דם שלו, ולפיכך יצירותיו) מקבלים יחס של בוז, משום שהם לא דומים לטראמפ".

ואולם, קטע וידאו מלא יותר הראה שטראמפ דווקא ניגש אל הילד – מונטי וויר – לפני שניגש אל כל הנוכחים האחרים, והתייחס אליו בחום.

אמו של הילד, מרג'ורי קלי וויר, צייצה בתגובה לרולינג: "אם יש למישהו קשר אל ג'יי קיי רולינג, נא למסור לה שטראמפ לא התעלם מבני, ושמונטי בכלל לא ניסה ללחוץ את ידו. 1. הוא בן שלוש ולחיצות יד הן לא הקטע שלו. 2. הוא רצה להשוויץ בתג השירות החשאי שזה עתה קיבל".

לאחר שספגה מתקפות מרובות במדיה החברתית ובתקשורת השמרנית, צייצה רולינג כי היא "מתנצלת ללא תנאי" באם גרמה צער "לאותו ילד או למשפחתו". היא מחקה את הציוצים הפוגעניים אך לא התנצלה בפני טראמפ.