עו"ד עדו דיבון
עו"ד עדו דיבוןצילום: יוסי זליגר

הפסיקה הדרמטית של בית המשפט העליון ולפיה נשים גרושות שילדיהן נמצאים במשמורת משותפת יצטרכו לשלם מזונות, גרמה לחיזוק בתי הדין הרבניים.

עו"ד עדו דיבון המתמחה מזה 30 שנה בדיני משפחה, מסביר כי מעתה נשים יעדיפו לפנות לבתי הדין הרבניים ולא לבתי המשפט לענייני משפחה, בשל העובדה שבתי הדין אינם מסתמכים על החלטות כאלו ואחרות של בית משפט העליון והם רואים באב כאחראי המרכזי ולעיתים הבלעדי לתשלום מזונות הילדים.

לדברי דיבון, בתי הדין הרבניים ימשיכו לחייב את האב במזונות ילדיו. כבר מעכשיו רואה עו"ד דיבון יותר פניות לבתי הדין הרבני וצופה כי התופעה תלך ותגדל וכי עורכי הדין המייצגים את הנשים בענייני גירושין, ימליצו להן לפנות לבתי הדין ולא לבתי המשפט.

"בעקבות פסק הדין המהפכני של בית המשפט העליון בסוגיות מזונות ילדים, תתפתח להערכתי תופעה שכבר ניתן לראות את ניצניה- לפיה נשים תגשנה תביעות מזונות ילדים בבית הדין הרבני. עד לאחרונה התופעה הייתה הפוכה והנחת היסוד הייתה כי בבית משפט לענייני משפחה יפסקו מזונות גבוהים יותר וכיום המצב יהיה הפוך", העריך.

עו"ד דיבון מסביר כי "בית הדין הרבני רואה את האב כחייב עקרי ולעיתים אף בלעדי במזונות ילדים ולא את האם, וזאת בניגוד מוחלט לפסק הדין האחרון שקובע חבות שווה של ההורים. לכן במקרים רבים אישה תזכה למזונות גבוהים יותר בבתי הדין הרבניים מאשר בבתי המשפט".