טראמפ מרכין ראש בתפילה בטקס
טראמפ מרכין ראש בתפילה בטקסצילום: רויטרס

מדי שבוע מתכנסים חברי הקבינט של דונלד טראמפ לשיעורי תנ"ך (בגרסתו הנוצרית, שכוללת גם את התוספת הקרויה "הברית החדשה") – תופעה שלא זכורה כמותה.

רשת CBN בארה"ב דיווחה על כך וכתבה כי הקבינט הנוכחי נחשב ל"קבינט האוונגליסטי ביותר בהיסטוריה".

המטיף רלף דרולינגר, שחקן NBA לשעבר שמעביר שיעורי תנ"ך שבועיים בסנאט ובבית הנבחרים, ויזם שיעורי דת בבתי הנבחרים של כ-40 מדינות אמריקניות, התחיל באחרונה להעביר מדי שבוע שיעור בו משתתפים כ-12 חברי קבינט.

אלה כוללים את התובע הכללי, ג'ף סשנז, שר הבריאות, טום פרייס, שר האנרגיה, ריק פרי, שרת החינוך, בטסי דבוס, שר החקלאות, סאני פרדו, וראש ה-CIA מייק פומפאו.

"זה שיעור התנ"ך הטוב ביותר שהעברתי בימי חיי", אמר דרולינגר. "הם כל כך אציליים. הם כל כך משכילים".

לדבריו, חלפו לפחות מאה שנה מאז הפעם האחרונה ששיעור שכזה נוהל באופן רשמי. הנשיא טראמפ מוזמן לשיעורים אך טרם השתתף, וסגן הנשיא, מייק פנס, מתכנן להצטרך ככל שיתיר הלו"ז שלו.

דרולינגר אמר שהוא רואה נקודות דמיון בין פנס ליוסף, מרדכי ודניאל התנ"כיים – שעלו לעמדה מספר שתיים בממשלה, בתקופות שונות ובארצות שונות. את טראמפ הוא משווה לשמשון הגיבור.

הגירסה הפרוטסטנטית של התנ"ך כוללת את כל ספרי התנ"ך, אם כי הם מסודרים בסדר שונה, אותם מכנים הנוצרים "הברית הישנה". הנוצרים הוסיפו לתנ"ך את הספר שהם מכנים "הברית החדשה", המכיל את כל הקשור ל"איש ההוא". אהבת הנוצרים האוונגליסטים לישראל נובעת מהאמונה שלהם בתנ"ך היהודי, וזהו היסוד שמאחורי תמיכתם האיתנה של אישים כמו מייק פנס במדינת ישראל.