בית משפחת סלומון בנווה צוף
בית משפחת סלומון בנווה צוףצילום: הדס פרוש. פלא 90

ברשות הפלשתינית מוסיפים להרעיף דברי שבח והלל למחבל שטבח בבני משפחת סלומון בנווה צוף.

מומחה מטעם הטלוויזיה של הרש"פ אף מצא לנכון להגדיר את המחבל כאיש רחום, רק משום שלא טבח גם בילדי המשפחה שהוסתרו כזכור בידי אמם.

במכון 'מבט לתקשורת הפלשתינית' מצטטים את ה"מומחה לענייני ישראל" של טלוויזיית הרש"פ, פאיז עבאס שאמר בתכנית 'פלשתין הבוקר הזה': "זאת התמונה של הילדים שטוענים שהצילו אותם, אבל יש סיפור אחר: הצעיר (כך מוגדר בפיו המחבל) ידע שיש ילדים וסירב לפגוע בהם, לפחות לפי דיווחי הפלשתינים...".

דברים ברוח זו ואף מורחבים יותר מצוטטים על ידי 'מבט' מהעיתון הרשמי של הרש"פ, אל-חיאת אל-ג'דידה, שבחר לתאר את הרוצח כאדם בעל "מוסר" מאחר שהוא "היה יכול גם להרוג את אשתו" של אחד משני הגברים שנרצחו בפיגוע, אך הוא "חס עליה" ובכך הוא הוכיח "שיש למוסר מקום אפילו במלחמה".

הציטוט המלא של העיתון הוא: "עומר אל-עבד הצליח להרוג במהלך פעולתו שלושה מתנחלים, ולפצוע מתנחל רביעי, אך הוא היה יכול גם להרוג את האישה של אחד משלושת המתנחלים שנהרגו. אולם, הוא העדיף שלא לעשות זאת משום שהיא אם שהחזיקה בידיה שניים מילדיה, ובכך הוכיח כי 'למוסר יש מקום אפילו במלחמה".

גם איש אש"ף סלאח אבו רוכבה, חבר הלשכה של החזית הערבית הפלסטינית, כינה את הרוצח "גיבור פלסטיני" ושיבח אותו בתור "בעל חמלה" מכיוון שהוא לא רצח את הילדים. בתכנית 'פנורמת השעה' של הטלוויזיה הפלשתינית הרשמית אמר: "הגיבור הפלסטיני הזה (המחבל הרוצח) פרץ להתנחלות הישראלית וביצע את הפעולה האמיצה הזו. הוא דאג לא לפגוע בילדים כדי להעביר מסר לכל העולם שהפלסטינים הם בעלי חמלה, אך הם מגנים על זכויותיהם, אפילו אם האמצעים האלה אינם מקובלים אצל חלק ממדינות העולם".