הרב אלי בן דהן
הרב אלי בן דהןצילום: פלאש 90

דמות ספרותית שהיא מקור השראה בשבילך:

ש"י עגנון. היכולת להשתמש בלשון חז"ל, לשון הגמרא והמדרשים, ואיתה לספר על חיי העם היהודי בגלות ובארץ ישראל, מפליאה אותי מחדש בכל פעם שאני נפגש עם סיפוריו.

סרט מומלץ:

הגשר על הנהר קוואי. הסרט עוסק בקבוצת שבויים בריטים המתבקשים על ידי היפנים לבנות עבורם גשר, שיקצר את דרכם ויקל עליהם לכבוש את האזור. מפקד השבויים מתאהב ביצירתו, וגם כאשר בנות הברית באים לפוצץ את הגשר הוא מנסה למנוע את נפילתו. הלקח הוא שצריך להפסיק לפחד משינויים ולא להתאהב בדעות או במעשים שחשבנו שהם נכונים.

שלושה שירים עבריים מועדפים:

"אל ארץ צבי" - מבטא את האחריות שלנו לעם ישראל בכל מקום שהוא; "על הדבש ועל העוקץ" - הכמיהה הקבועה שלנו "אל נא תעקור נטוע", ו"השבעתי אתכם" – שמבטא את הקשר לקב"ה ואהבתו הגדולה לעם ישראל.

מה מצחיק אותך?

מערכונים של הגשש החיוור. במשך שנים הם ביטאו את חיינו כאן בארץ, על כל העדות, המנהגים והביטויים.

קבוצת ווטסאפ מעניינת שאתה חבר בה:

קבוצה שנקראת "אחוות לוחמים", שהוקמה על ידי חיילי סוללה ב' בגדוד 7054 - סוללה (מקביל לפלוגה) שעליה פיקדתי. הקבוצה פעילה, ואנחנו נפגשים לפחות פעם בשנה.

לאן היית מפנה תקציב של מיליון דולר בתחום התרבות?

באופן כללי הייתי רוצה לראות יותר תרבות יהודית ולאומית. הייתי רוצה לראות סרט שמבטא את שיבת ציון בעת החדשה ואת התגשמותן של נבואות הגאולה. את היתרה הייתי נותן לחיזוק התיאטרון היהודי, לדוגמה אספקלריא.

הסטטוס הכי מיוחד שהעלית בפייסבוק:

הסטטוס על עומר להט, שלמרות מגבלותיו נלחם לשרת בצה"ל ובע"ה סייעתי לו להגשים את חלומו.

קולגה מוערכת מהתחום הפוליטי:

איתן כבל. איתן מחובר מאוד למסורת היהודית כבוגר מדרשיית נועם. גם כשאנחנו חלוקים בדעותינו הדבר נעשה בחיוך ובנועם הוויכוח. לאחרונה שיתפנו פעולה בקידום הטבות לחיילי המילואים וכשחקנים בנבחרת הכדורגל של הכנסת.

אתר ישראלי היסטורי שמעניק לך השראה:

גמלא. כמי שגר ברמת הגולן, גמלא תמיד הייתה מקור השראה להתיישבות בגולן. בגמלא נמצא מטבע שבו נכתב "שנה ראשונה לגאולת ירושלים". גם כשהיו תושבי גמלא במצור קשה וידעו שאולי לא יינצלו, הם ביטאו את תקוותם להשראתם ומקור כוחם – גאולת ירושלים.