שר התקשורת במסיבת העיתונאים

שר התקשורת איוב קרא כינס אחר הצהריים (ראשון) מסיבת עיתונאים בה התייחס להחלטתו לפעול נגד פעילות רשת אל ג'זירה בישראל.

"חופש הביטוי הוא ערך עליון ואני אעשה הכל לשמור על עיתונות אובייקטיבית וחופש הביטוי שחשוב לי", ציין קרא, אך עם זאת הבהיר, "המאורעות בהר הבית הביאו אותי למצב שבו אני צריך לחשוב איך אני מבטיח את ביטחון אזרחי ישראל וזה הכי חשוב".

לדבריו, "בתקופה הזאת זיהינו שיש כלים שלא משמשים את חופש הביטוי אלא את השיסוי באזרחי ישראל. אחד הכלים האלו, רשת אל ג'זירה, גרם לנו לאבדות של מיטב בנינו".

"ישראל היא הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון והחוק נשמר כאן, כולל חופש הביטוי, אבל המלחמה בטרור והמלחמה בקיצונים היא דבר שמחייב פעולה. שפת אימי ערבית ואני יודע ערבית. זיהיתי כמה מפריע הדיווח שהופך להסתה", הסביר קרא.

"בתקופה האחרונה קבעו מספר מדינות שאל ג'זירה תומכת בטרור. אנחנו רואים שכל המדינות כמו סעודיה טוענות שאל ג'זירה הוא כלי של דעאש, חיזבאללה ואיראן. זה הזוי. אנחנו שותפים של אירן שהיא איום על ישראל. אז אנחנו קובעים כמה צעדים שיבטאו את המלחמה שלנו בטרור ובאיסלאם הקיצוני. אנחנו נהיה בצד השפוי", הצהיר קרא.

קרא פירט את הצעדים בהם ינקוט: "אני הולך לבקש מלשכת העיתונות הממשלתית לשלול את התעודה של עיתונאי אל ג'זירה, פניתי לחברות הלווין להחשיך את ערוצי אל ג'זירה, ופניתי לשר לביטחון פנים בבקשה לסגור את המשרדים שלהם בארץ ולהגביל את שידורי הרשת בלווין הפתוח".

"יוצאים לחקיקה שתאפשר לי לקבל סמכות להמליץ לממשלה להחשיך ערוצים ולסלק אותם מהמדינה", ציין השר קרא, "ראש הממשלה אמר את דברו לפני שבוע והוא רוצה להוביל את המהלך הזה. אנחנו מדינה דמוקרטית ומי שפוגע בביטחון ישראל אותו אנחנו מחפשים. כרגע מדובר רק על אל ג'זירה ופועלים רק בישראל. אם הייתה לי סמכות בעזה היינו פועלים גם שם".