נתניהו
נתניהוצילום: רויטרס

כותרות היממות האחרונות אודות הצלחתה של המשטרה לגייס את ארי הרו כעד מדינה בפרשיות ראש הממשלה יצרו תחושה של טירוף מערכות, של חשרת עבים המתרגשת על בית המחוקקים והנה עוד רגע אנחנו בפתחה של מערכת בחירות מחודשת.

כדי להיכנס לפרופורציות בראש ובראשונה מן הראוי להתכנס סביב לוחות זמנים. נלך על התסריט הגרוע מבחינתו של ראש הממשלה. ארי ארו מחזיק בחומרים בעלי פוטנציאל גבוה להפללתו של בנימין נתניהו. הרי לשם כך על החוקרים ליטול החומרים ולבודקם ביסודיות וכדי להבטיח קרקע מוצקה לכל הכרעה שתתקבל בין כתלי אנשי אכיפת החוק.

זה אומר הרבה חיקורי דין לנשואי חומרי הרו שככל הנראה יכללו נסיעות לחו"ל, זה אומר בדיקות שתי וערב של כלל האנשים המרכיבים את העדויות הללו, ביניהם כמובן ראש הממשלה נתניהו שיזומן למספר חקירות ממושכות ויאומת עם החומרים הללו.

וזהו רק השלב הראשון. לאחר מכן על המשטרה לגבש המלצה להגיש כתב אישום. אחריה נדרשת הפרקליטות לתת דעתה. אמנם במקרה הזה שתי הרשויות – המשטרה והפרקליטות – עובדות זו לצד זו, אך מדובר בשני תהליכים שונים במועדים שונים. גם אם יחליט היועץ המשפטי לממשלה להגיש כתב אישום הוא יידרש לזמן את נתניהו לשימוע – הליך שיכול להתפרש על פני חודשים נוספים.

עד לשלב הזה עשויה לחלוף שנה ואף יותר מכך. עד לשלב הזה ראשי מפלגות הקואליציה אינם צפויים לזעזע את המערכת הפוליטית. משה כחלון, האיש שמחזיק את מפתחות ההליכה לבחירות מוקדמות, אינו צפוי להטביע את הספינה הקואליציונית ולהופכה על פיה.

שנתיים עמל הפוליטיקאי מחיפה על בניית קלפיו הפוליטיים העתידיים בדמות הורדת מחירי הדיור. בחודשים האחרונים, לראשונה מזה שנתיים, מסתמנת האטה במחירי הדיור. דווקא בעת הבציר הוא יעלה בלהבות את הכרם?

ברגע שהיועמ"ש מודיע על החלטתו המערכת הפוליטית תידרש לסוגיה. השאלה הגדולה כיצד תיראה יציבותה של המערכת הפוליטית וללא כל קשר לחקירות נתניהו: כיצד היא תנסה לצלוח את תקציב 2019 כשמדובר בשנת בחירות. מדובר במשימה כמעט בלתי אפשרית. ייתכן שבשלב הזה כחלון ינסה לרכב על כתמי ההשחתה של נתניהו.

או שלא. במידה ומחירי הדיור יתקנו עצמם כלפי מעלה והסקרים יאותתו לכחלון שזה לא הזמן ללכת לבחירות, שר האוצר יחד עם יו"ר הבית היהודי יבכרו להיצמד ללשון החוק המאפשר לראש הממשלה להיוותר על הכסא כל עוד אין פסק דין חלוט של בית המשפט באשר להרשעתו. זה אומר בהכרח זליגה איטית לסוף כהונתה הרשמי של הקדנציה הנוכחית.

נדמה אפוא שהתלהבות האופוזיציה ושועלי התקשורת נמהרת מדי.