הטיימס של לונדון
הטיימס של לונדוןצילום: iStock

קווין מיירס, בעל הטור האירי שפוטר בגלל משפט שהביע דעה קדומה על יהודים, אמר בראיון רדיופוני ביום שישי שאכן הגיע לו להיות מפוטר.

עם זאת, טען שאינו אנטישמי וכי כתב את מה שכתב מתוך כבוד ליהודים.

בטור שכתב למהדורה האירית של ה"סנדיי טיימס" של לונדון ב-30 ביולי, התייחס מיירס לשערורייה הפמיניסטית התורנית, שנסובה סביב הטענות שעובדות ה-BBC מרוויחות פחות מעובדים ממין זכר באותו תפקיד.

מיירס ציין ששתיים מהעובדות שמרוויחות הכי הרבה ב-BBC הן יהודיות – ונסה פלץ וקלודיה ווינקלמן. "כל הכבוד להן", הוסיף. "היהודים אינם ידועים, באופן כללי, בהתעקשותם למכור את כשרונם בעבור המחיר הנמוך ביותר האפשרי – שמהווה את המדד היעיל ביותר לטיפשות מושרשת וגמורה".

מבקרי הטור טענו שמלבד היותו אנטישמי הוא גם מיזוגיני (אנטי-נשי), משום שמיירס מתח בו ביקורת על הטענה ש"פערי השכר" בין נשים לגברים משקפים אפליה. מיירס ניסה כנראה להראות שכאשר נשים עומדות על המקח כראוי, הן מרוויחות יותר, וכי אם אינן יודעות להתמקח, הרי שזו לא אשמת אף אחד אחר.

"זה היה טפשי מצידי, לתמצת נושא כל כך סבוך במשפט בודד", אמר מיירס בדיעבד לרדיו RTE. "אחד הפגמים שלי הוא העיסוק בנושאים מרכזיים באמצעות משפטים אגביים".

הוא ציין כי לפחות חמישה או ששה עובדי ה"טיימס" עברו על הטור שלו ואישרו אותו לפרסום אבל הוסיף שהוא נוטל על עצמו את מלוא האחריות על כך שפגע בשתי עובדות ה-BBC. "איני מוציא את ההתנצלות משום סיבה מלבד החרטה על הכאב שגרמתי להן", התעקש. "אמרתי את הדברים מתוך כבוד לדת שלהן".