אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: iStock

כתב אישום הוגש הבוקר לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד בנימין ביקובסקי, תושב בני ברק בן 26. בוקובסקי מואשם בעבירות של שוד בנסיבות מחמירות, ניסיון לשוד בנסיבות מחמירות ועבירות נוספות.

על פי כתב האישום, ביקובסקי הינו יליד רוסיה. במועד שאינו ידוע, היגר ביקובסקי יחד עם משפחתו לארה"ב ובשנת 2014 עלה ארצה לבדו.

ביקובסקי החליט לבצע סדרת מעשי שוד, ועל מנת להוציא לפועל את התוכנית רכש מסכת פנים וכפפות ידיים הנראות כפניו וידיו של אדם מבוגר, במטרה לטשטש את זהותו ולשוות לו מראה של אדם זקן.

במסגרת התכנית, רכש ביקובסקי גם אקדחי אוויר שביכולתם לסכן ולפגוע ושמסוגלים לירות כדוריות, ואשר נראים כמו אקדחים שמסוגלים להרוג, במטרה להטיל אימה על קורבנותיו.

באישום הראשון נאשם ביקובסקי כי ניסה לשדוד סניף בנק בתל אביב, כאשר הוא עוטה על ראשו את המסכה, עונד משקפי שמש כהים על גבי המסכה עוטה לידיו כפפות לבנות ומחזיק בידו תיק ובתוכו אקדח אוויר. ביקובסקי ניגש לטלרית בסניף ואמר לה "זה שוד תביאי את הכסף". בתגובה לדבריו, התכופפה הטלרית ולחצה על לחצן המצוקה. ביקובסקי שלף את האקדח, כיוון אותו לעבר טלרית נוספת ופתח את תיקו כדי להכניס אליו כספים. מנהל הבנק, אשר שמע צעקות מכיוון עמדות הטלרים, יצא בתגובה ממשרדו כשאקדחו האישי שלוף. ביקובסקי הסתובב למנהל הבנק, כיוון את אקדחו לעברו וצעק לו שלא יירה. מיד לאחר מכן, השליך ביקובסקי את האקדח מידיו ונמלט מהמקום.

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

על פי האישום השני, ביקובסקי נכנס לחנות תכשיטים כאשר הוא עוטה את המסכה על פניו, עונד משקפי שמש, עוטה לידיו כפפות ומחזיק בידו תיק ובתוכו אקדח אוויר. ביקובסקי פנה למוכרת ושאל אם היא דוברת רוסית. משהשיבה בחיוב, ביקש ממנה ביקובסקי ברוסית שתראה לו טבעת בשווי 70,000$ באמתלת שווא לפיה הוא מעוניין לקנות את הטבעת במתנה לאשתו. המוכרת נענתה לבקשתו. אז שלף ביקובסקי את האקדח, כיוון אותו לעברה ודרש כי תיתן לו את הטבעת. המוכרת זעקה לעזרה והחלה לנוע לעבר דלת החנות על מנת לברוח. בתגובה ניגש ביקובסקי לדלת, התעמת עימה וניסה למנוע את יציאתה מהחנות. למרות פעולותיו של ביקובסקי הצליחה המוכרת להימלט תוך שהיא נועלת את הדלת אחריה. ביקובסקי לקח שתי טבעות בשווי כולל של של 28,433 $ ושרשרת בשווי 68,340 ₪, פרץ את הדלת הנעולה ונמלט מן המקום.

על פי האישום השלישי, ביקובסקי ביצע שוד בנסיבות מחמירות באותה הדרך בחנות להחלפת כספים בחיפה. הנאשם ניגש לדלפק, פנה אל הפקידה ואמר לה ברוסית "תביאי את כל הכסף". הפקידה לחצה על לחצן המצוקה וביקובסקי הוציא בתגובה את האקדח מתיקו ואמר לה "תביאי את הכסף או שאני אהרוג אותך". הפקידה עשתה כדרישתו של ביקובסקי ומסרה לו כספים, תוך שהוא צעק לעברה "תביאי את כל הכסף, אלא תזוזי, אני אהרוג אותך" וקילל אותה בשפה הרוסית. ביקובסקי קפץ מעל הדלפק אל האזור בו ישבה, לקח את כל הכספים שמצא ונמלט מהמקום כשברשותו סך כולל של 120,000 ש"ח.

על פי האישום הרביעי, ביקובסקי ביצע שוד בנסיבות מחמירות באותה הדרך בסניף בנק בראשון לציון. ביקובסקי ניגש לעמדת הטלרית ושאל האם היא דוברת רוסית. הטלרית השיבה בחיוב. אז הניח ביקובסקי את התיק על הדלפק ואמר לה ברוסית "תביאי לי את הכסף". הטלרית שאלה כמה כסף, וביקובסקי אמר לה "תביאי לי את הכל, לא הבנת, זה שוד". הטלרית הציעה לביקובסקי למסור לה את תיקו על מנת שתמלא אותו בכסף, אולם ביקובסקי סירב, דרש כי תעביר אליו את הכספים, החל לקלל אותה ברוסית ואמר "קדימה כלבה יותר מהר". בתגובה למעשיו, לחצה הטלרית על לחצן המצוקה. ביקובסקי הודיע לה כי הוא יודע כי שהיא לחצה על הלחצן ושתביא לו את הכספים במהירות. אז החלה הטלרית למסור לביקובסקי כספים והוא בתגובה שלף את האקדח והמשיך לקבל ממנה כספים בסך כולל של 17,000 ש"ח. לאחר שקיבל את הכספים נמלט מן המקום.

על פי האישום החמישי, ביקובסקי ביצע שוד בנסיבות מחמירות באותה הדרך בעסק למתן שירותי מטבע בחולון. באותה העת הגיע למקום בעל העסק, פתח את העסק ונכנס פנימה. ביקובסקי נכנס לבית העסק בעקבותיו וביקש ממנו לפרוט שטר כסף. לצורך ביצוע הפריטה צעד בעל העסק לאזור הפריטה, בו מצויה הכספת של העסק, תוך שהוא מבחין כי ביקובסקי הולך בעקבותיו. בעל העסק ביקש מביקובסקי שימתין ולא ילך אחריו. אז שלף ביקובסקי את האקדח מתיקו, כיוון את האקדח לעבר בעל העסק ודרש ממנו באנגלית ובצעקות לפתוח את הכספת ולתת לו את הכסף. בעקבות דרישת ביקובסקי, פתח בעל העסק את הכספת, תוך שביקובסקי ממשיך כל העת לכוון עליו את האקדח. בעקבות השתהותו של בעל העסק תקף אותו ביקובסקי, והכה בו בידו בפלג גופו העליון על מנת להאיץ בו בתהליך פתיחת הכספת. מיד כשפתח בעל העסק את הכספת הורה לו ביקובסקי לשבת על הרצפה, רוקן את הכספת ונמלט מן המקום כשברשותו 25,000 ש"ח, 4,000 $, ו-4,000 אירו.

הפרקליטות מבקשת מבית המשפט לעצור את ביקובסקי עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.