צעדת ליל תשעה באב
צעדת ליל תשעה באבצילום: Gershon Elinson/Flash90

תנועת 'נשים בירוק' שיגרה באמצעות עו"ד פרופ' אביעד הכהן מכתב תודה למפכ"ל המשטרה ולמפקד מחוז ירושלים על ניהוגה המוצלח של צעדת ליל תשעה באב.

ימים אחדים לפני הצעדה המסורתית נמסר ממחוז ירושלים של המשטרה לראשי 'נשים בירוק', יהודית קצובר ונדיה מטר, כי לנוכח האירועים האלימים במזרח ירושלים בכלל ובהר הבית בפרט תשקול המשטרה אם לאשר את מסלול הצעדה או להורות על שינויו.

עבור 'נשים בירוק' משמעותה של החלטה לשינוי מסלול הצעדה הייתה ביטולה למעשה של הצעדה המהווה שימור של מסורת עתיקה בת מאות שנים של הקפת חומות ירושלים. בתנועה הביעו חשש גם מהשלכותיה ההסברתיות של החלטה שכזו המהווה כניעה בפועל לתכתיבי הטרור המוסלמי בירושלים.

לאורך כל הימים שקדמו לתשעה באב הביעו ראשי התנועה, יהודית קצובר ונדיה מטר, ביטחון באישור שתיתן המשטרה לתוואי הצעדה. "היה ברור לנו שכשם שבכל מקום אחר כשפורעי חוק מתנגשים בשגרת חייו של הציבור, גם כאן המשטרה תגביל את תנועת הפורעים ואת היכולת שלהם למנוע את שגרת חיי הציבור ולא תגביל את תנועת הציבור", אומרות השתיים.

ואכן, הצעדה אושרה במסלולה המסורתי ואלפי הצועדים קיימו אותה בביטחון מלא וללא כל הפרעה תחת אבטחה הדוקה של שוטרי משטרת המחוז ושוטרי מג"ב שפוזרו לכל אורכו של המסלול וברחובות הסמוכים ומנעו כל חיכוך בין גורמים עויינים לצועדי הצעדה.

יצוין כי את החלטתה קיבלה משטרת המחוז על אף קריאות שפורסמו במזרח ירושלים על ידי גורמים איסלאמיסטיים מתסיסים שקראו "להגיע ולבלום את צעדת המתנחלים", כהגדרתם. קריאה זו, בין אם נענתה ובין אם לאו, לא השפיעה על החלטת מפקד המחוז, ניצב הלוי, וסגל הפיקוד.

כאמור, בעקבות ההחלטה ובעקבות התנהלותה היעילה של משטרת המחוז שיגרה תנועת 'נשים בירוק' את מכתב התודה למפכ"ל, רב ניצב רוני אלשייך, ולמפקד המחוז, ניצב יורם הלוי.

במכתב כותב עו"ד פרופ' הכהן בשם התנועה: "עם סיומה המוצלח של הצעדה המסורתית של ליל תשעה באב מסביב לחומות העיר העתיקה, שגם השנה נטלו בה חלק אלפי צועדים, הנני מבקש להודות לכם מקרב לב בשם מרשותיי, גב' נדיה מטר, גב' יהודית קצובר, תנועת "נשים למען עתיד ישראל – נשים בירוק" ואלפי האנשים שנטלו חלק בצעדה. בזכות מסירותם של אנשי המשטרה, גלויים וסמויים, שעשו ועושים לילות כימים למען שלום הציבור וביטחונו, גם השנה – למרות ההתראות וההפחדות שנשמעו קודם לה – עברה הצעדה כסדרה, בסדר מופתי, ללא הפרעות, ועל כך נתונה לכם תודתנו והוקרתנו".

את מכתבו חותם פרופ' הכהן בתקווה לעתיד: "מקווים שגם בשנים הבאות נזכה לשיתוף פעולה מבורך זה למען ירושלים וכל אוהביה".

מאות צעדו מסביב לחומות: ''עם ישראל חי''