עמרני על בג"ץחזקי ברוך

מנהל התנועה למשילות ודמוקרטיה, יהודה עמרני אומר בראיון לערוץ 7 כי פסיקת בג"ץ לביטול חוק מס דירה שלישית - ראויה.

"גם הדוגלים בשמרנות משפטית רואים בחיוב את פסק הדין של בג"ץ שביטל את תוקפו של החוק למיסוי דירה שלישית. פסיקת בג"ץ נכונה והיא מחזקת את מעמד נבחרי הציבור", אומר עמרני.

לדבריו, אסור לבג"ץ להתערב בתכניו ובמהותו של חוק שעבר בצורה מקובלת בכנסת, אך במקרה זה הודגש בפסק הדין כי הוא לא נוגע למהות החוק אלא רק לדרך הפרוצדוראלית בו אושר החוק בכנסת. "השופטים עמדו על כך שהכללים הטכניים לאישור חוק אותם קבעה הכנסת אכן ישמרו", הוא מציין.

עמרני טוען כי השופטים חיזקו את עקרון ההשתתפות לפיו יש לתת הזדמנות ראויה לחברי הכנסת להשתתף בהליך החקיקה. "הפסיקה מאלצת את חברי הכנסת לחזק ולתת ערך להליכי החקיקה ולהתייחס אליהם כראוי, וכך פסק הדין מחזק למעשה את מעמד הכנסת".

הוא תוקף את בקשת של היועץ המשפטי לממשלה מבג"ץ להקפיא את ההליכים בנוגעים לחוק ההסדרה. לטענתו, לאחר שחוק ההסדרה עבר בכנסת, אין לאף גורם וודאי שלא ליועץ המשפטי שמייצג את הממשלה לפעול נגדה ונגד הכנסת. "אסור לגורמים שאינם נבחרים כמו היועמ"ש ושופטי בג"ץ לקבוע כי חוק שהליך החקיקה שלו התנהל כנדרש, אינו תקף", אמר עמרני.

בהתייחסות להפגנות הנערכות מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה בעניין החקירות נגד ראש הממשלה, אומר מנהל התנועה למשילות כי מדובר בתופעה פסולה שבאה בגלל כפילות התפקידים של היועץ. "כאשר יפוצלו תפקידי היועץ באופן כזה שאותו גורם לא יהיה גם המייעץ לחברי הממשלה וגם בעל היכולת להעמידם לדין פלילי, סביר שהתופעות הפסולות הללו של הפעלת לחץ על גורמי החקירה יפסקו, והפגנות מהסוג הזה יעברו למקומם במגרש הפוליטי", הוא מסכם.