אולמרט בשערי הכלא
אולמרט בשערי הכלאצילום: Hadas Parush/Flash 90

דברי שבח כלפי מערכת המשפט הישראלית מרעיף בעל טור סעודי בכיר הרואה בישיבתם של נשיא וראש ממשלה ישראליים בכלא עדות לצדק שבמערכת המשפט, עובדה המובילה לעליונותה של ישראל כלפי שכנותיה.

במאמרו, שתורגם והופץ בידי חוקרי מכון ממר"י, כתב הסעודי, ד"ר ג'אסר אל-חרבש:

"כאשר האזרח בטוח שהוא מקבל את חלקו הצודק בחינוך, בבריאות, בעבודה ובמגורים, הוא יכול להתרכז בנחת ולהציע למולדת שלו את שירותיו הטובים ביותר בהתאם למיומנויותיו ויכולותיו. זוהי הסיבה לעליונות של חברות מסוימות על אחרות, וזהו הסוד לכך שהישות הציונית עולה על כל שכנותיה...

אהוד אולמרט היה ראש ממשלת ישראל וקודם לכן ראש עיריית ירושלים, אולם ההיסטוריה שלו בשירות עמו לא הועילה לו לאחר שהוכחה אשמתו בזיוף ולקיחת דבר במרמה, והוא נדון למאסר של שלוש שנים. לפני אולמרט, הישראלים כלאו את נשיא מדינתם, משה קצב, בגין הטרדה מינית של פקידה במשרדו.

כאשר האזרח רואה את אחד מהאנשים הבכירים ביותר במדינתו מובל לבית הכלא, הוא יכול להניף את אצבעו בפני העולם ולומר: אצלנו יש צדק! אולם הביטו והשוו בין החברה שלנו לבין השכנים. כאשר צפיתי בראש הממשלה היהודי לשעבר אולמרט בצינוק קטן (ממנו שוחרר לאחר ריצוי שני שלישים מעונשו), הסבתי את מבטי מהתמונה לא מתוך רחמים כלפיו, אלא מכיוון שהיא הזכירה לי את ההבדל בין הצדק בחברה של העושק (מדינת ישראל) לבין חוסר הצדק בחברות של הקורבנות (הערבים) מסביבו.

...ישראל תמיד נתפסת בעולם כאמינה בגלל המצב הרע בחברות השכנות, החל מהפיגור המדעי וכלה באפליה המעמדית והמלחמות הפנימיות ההרסניות... אף משפטן ערבי לא יוכל לשכנע כינוס בינ"ל בצדקתה של הבעיה הערבית הפלסטינית מכיוון שאז היהודי בדרג הנחות ביותר בכינוס ישאל: איך אתה מעז להאשים את ישראל בחוסר צדק בעודך שוכח את המצב בחברות הערביות שלך?

המראה של אהוד אולמרט, ראש ממשלתם לשעבר, מרכין ראש בצינוק רק מכיוון שמעל, מסכם את ההבדל בין חברה סולידרית לבין הטרור והכאוס, ובין ניצחון לבין תבוסה.