אין ביטוי. הפגנת הרפורמים והקונסרבטיבים
אין ביטוי. הפגנת הרפורמים והקונסרבטיביםצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר מועצת הכבלים והלווין, ד"ר יפעת בן חי שגב, הטילה הבוקר עיצום כספי בסך 100,800 שקלים על הערוץ הייעודי למורשת ישראל (ערוץ 20) בשל הדרה מתמשכת של קבוצות ביהדות משידוריו, וזאת בניגוד להוראות רישיונו.

בחודש מרס השנה, בהמשך לפגישה שהתקיימה בין נציגי המועצה, הערוץ וכן ראשי התנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות בישראל, הוחלט לקיים תקופת בדיקה בה נבחנה הייצוגיות של קבוצות אלו על המרקע.

מהבדיקה שערך אגף הפיקוח במועצה עולה כי בשידורי המורשת של הערוץ נפקדים הזרמים הרפורמים והקונסרבטיביים מהשידורים.

בעקבות תלונות רבות שהצטברו על שולחן המועצה, יזמה היו"ר בדיקה מדוקדקת של סוגיית הייצוג וההצגה בערוץ, אשר נבחנה במהלך חודשיים. הבדיקה העלתה כי היה אפס ייצוג לזרמים הרפורמיים והקונסרבטיביים.

עוד נקבע כי הערוץ יחויב לדווח למועצה על הייצוג וההצגה של זרמים שאינם אורתודוקסיים בערוץ, לרבות הזרמים הרפורמיים והקונסרבטיביים, מדי חודש.

לדברי ד"ר בן חי שגב: "בהחלטות המועצה נקבע במפורש כי המועצה תקפיד הקפדה יתרה על עמידת הערוץ בהוראות הקיימות ובכלל זה מתן ביטוי למגוון דעות וזרמים שונים בציבור. לפיכך, מידור או הדרה של קבוצות שונות משידורי הערוץ היא הפרה של הוראות הרישיון. ההוראה המחייבת את הערוץ לתת ביטוי לזרמים שונים בציבור היא חלק אינטגרלי מהוראות הרישיון. ערוץ 20, כערוץ המורשת הישראלי, ראוי שיביא לידי ביטוי את כלל הקולות והגוונים בחברה הישראלית".