צלב קרס
צלב קרסצילום: פלאש 90

החברה שהציעה למכירה חולצות עם "צלב קרס של אהבה" הסירה אותן מאתר המכירות שלה, לאחר שספגה ביקורת רבה בתקשורת וברשתות החברתיות – אך לא לפני שקיבלה הרבה מאוד תשומת לב עולמית, ושבחים מניאו-נאצים.

לאחר שחולצות צלב הקרס הוסרו, דיווחו ה"ג'רוסלם פוסט" וה"טיימס אוף איזראל" כי החברה – Teespring – ממשיכה למכור חולצות המשבחות את אדולף היטלר, בהן חולצה עם הכיתוב: "היטלר לא עשה שום דבר שאינו בסדר".

ואולם, חיפוש באתר החברה מראה כעת שגם חולצות אלה הוסרו כנראה.

עם זאת, יצרנית החולצות, KA Design, ממשיכה להתגאות ברעיון של "צלב הקרס של אהבה". הסרטון שהעלתה לעמוד הפייסבוק שלה לפני כחודש צבר כבר יותר מ-2.1 מיליון צפיות – מתוכן כ-300,000 רק ביממה האחרונה.

החברה הוציאה חולצות וסווצ'רים עם מה שהיא מכנה "צלב הקרס החדש", בשלוש גירסאות. החולצות נמכרות דרך אתר החברה והן כוללות צלב קרס גדול בתוספת המילים "אהבה", "שלום" ו"זן".

צלב הקרס מופיע בצורתו הנאצית: כאשר הקרסים מכוונים בכיוון השעון והצלב נוטה על צידו. ואולם, הוא צבוע בצבעי הקשת – או שהוא מופיע בלבן על רקע צבעי הקשת.

"כאן ב-KA, אנו בודקים את הגבולות", נכתב באתר. "אנו מזיזים אותם קדימה. בואו נהפוך את צלב הקרס לסמל של אהבה ושלום. ביחד, אנו יכולים להצליח".