אזריה
אזריהצילום: פלאש 90

בית הדין הצבאי דחה היום (שלישי) את בקשתו של אלאור אזריה לדחות את כניסתו לכלא, והחייל שהורשע ייכנס מחר לבית הסוהר כדי לרצות את עונש המאסר שנגזר עליו.

כזכור, אזריה ביקש מבית הדין בקריה לדחות את כניסתו לכלא עד להכרעת הרמטכ"ל בבקשה שהגיש להמתקת עונשו. נשיא בית הדין הצבאי לערעורים, אלוף דורון פיילס, שעמד בראש הרכב השופטים שדן בערעורו של אזריה, דחה את הבקשה.

ח"כ האלוף (במיל') איל בן ראובן (המחנה הציוני) מסר בתגובה כי ''אלאור אזריה, כמו כל חייל שחטא פלילית, חייב להתחיל לרצות את עונשו. במידה ויפסיק להשתמש בהתחכמויות של עורכי דין, יבקש מחילה תוך שהוא מביע חרטה אמיתית למעשהו, יהיה זכאי לדיון הוגן ורציני של הרמטכ"ל. אין לי ספק שהרמטכ"ל ישקול את כלל השיקולים הנכונים לערכי צה"ל ולחברה הישראלית ויפעל על פיהם".

עורך דינו של אזריה, יורם שפטל, טען הבוקר בדיון כי פסק הדין בעניינו של אזריה נחשב כבר לחלוט, למרות שלא חלף המועד האחרון בו יכול אזריה להגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון, ולכן על הרמטכ"ל לדון בבקשת ההמתקה אותה הגיש אזריה.

"פסק הדין הזה חלוט. ברגע שהמערער הגיש בקשה בכתב, פסק הדין חלוט. אין חיה כזו שלאחר שמרשי שלח מכתב ואמר גם לכל עם ישראל בוידאו שהוא לא מערער, הוא יגיש בסופו של דבר ערעור", טען שפטל.

נשיא בית הדין הצבאי, השופט פיילס, פנה מצידו לשפטל ותהה כיצד טענתו מתיישבת עם לשונו של החוק בעניין.

שפטל הוסיף כי ההודעה שפרסם הרמטכ"ל איזנקוט לפיה הוא ישקול בכובד ראש הקלה בעונשו של אזריה, מהווה מעין הזמנה לאזריה למצות את הליך הבקשה להקלה, וציין כי נדרשת בסך הכל דחייה של 21 יום, עד למועד האחרון שבו יכול הרמטכ"ל לתת את החלטתו בבקשה.

הפטריוטים בדיון סוער על בקשת דחיית העונש של אזריה