ברני סנדרס
ברני סנדרסצילום: רויטרס

ברני סנדרס, הסוציאליסט שהתמודד מול הילארי קלינטון בפריימריס של המפלגה הדמוקרטית בבחירות לנשיאות ב-2016, פרסם סרטון שמציג את המיליארדר שלדון אדלסון כאדם תאב בצע וערל לב.

רון קמפיאס, ראש הלשכה של סוכנות הידיעות JTA בוושינגטון, ערך תחקיר בנושא והוא סבור שלאדלסון נעשה עוול.

סנדרס פרסם שלשום (ראשון) סרטון שהוא ככל הנראה הראשון בסדרה שנקראת "הפנים של תאוות הבצע", אשר תתמקד במיליארדרים שונים מהימין, כולל הנשיא, דונלד טראמפ. אדלסון הוא נוא הפרק הראשון.

הווידיאו מסביר איך אדלסון הרוויח ממתווי מס שהועברו ע"י רפובליקנים. "אז מה יעשה שלדון אדלסון עם כל הכסף הזה?", שואל מגיש הסרטון. "לא נראה שהוא ישתמש בו בכדי לעזור לאנשים אחרים".

אז נראה קטע מצולם של אדלסון בו הוא אומר "חבר שלי אומר שאכפת לו רק מהפנים שהוא יכול לראות. אז כשאתה חושב קדימה, אתה חושב שבעוד שלושה דורות, הילדים של הילדים של הילדים שלי, אני אפילו לא יודע מי הם...".

קמפיאס מסביר כי מהקריינות והוודיאו הערוך ניתן להבין שאדלסון לא רוצה להוציא כסף על אנשים אחרים – ואפילו לא על משפחתו. ואולם מצפיה בסרטון המלא של דבריו עולה שאדלסון דווקא דיבר על כך שהוא משתמש בכסף שלו בכדי לסייע לאנשים אחרים. הפואנטה שהוא ביקש להעביר היתה שזה לא יהיה מוסרי להשאיר את כל הכסף בתוך המשפחה שלו על דורותיה הבאים, משום שמשלב מסויים מדובר באנשים שאינם קיימים עדיין.