קבר מתתיהו כיום
קבר מתתיהו כיוםצילום: שבח ברגשטיין

שבח ברגשטיין, תושב מודיעין המקפיד לבקר בקבר מתתיהו הכהן כמעט מדי יום הופתע לגלות לפני ימים אחדים כי אלמונים העלימו מהקבר את הציוד וספרי הקודש שהיו בו.

נזכיר כי לפני חודשים אחדים סיפר ברגשטיין על אלמונים שהגיעו למקום והציתו בו אש ששרפה סידורים וספרי קודש. בעקבות האירוע ההוא פנה ברגשטיין בקריאה לציבור להיות נוכחים במקום ובכך למנוע הישנות מקרים מעין אלו, אולם נראה שהקריאה, בין אם נענתה ובין אם לאו, לא הובילה לשינוי המיוחד.

בראיון ליומן ערוץ 7 מספר ברגשטיין כי "הציון נוקה, כמשמעו", והוא מפרט: "היו שם כמה כסאות שנעלמו, היו סידורים וספרי קודש נעלמו, הפרוכת שעל הקבר נעלמה וגם שני שטיחים גדולים שהיו שם נעלמו".

"חשבתי שמישהו לקח את זה לניקוי יבש, כי בעבר, בעקבות השריפה שהציתו שם, כבר היה מישהו שלקח לניקוי אחרי השריפה, אבל הכול נעלם".

בשיחה עמו מספר ברגשטיין כי באחרונה נמסר לו מהמשטרה שתיק החקירה אודות ההצתה במתחם הקבר נסגר מאחר והעבריין לא נמצא. לדבריו תשובה מעין זו היא שמרפה את ידיו כעת ולכן הוא נמנע מלהגיש תלונה נוספת במשטרה בעקבות העלמת הציוד מהמקום.

"כרגע בקבר אין כלום, ואני אומר להם בואו נשמור לפחות על סטטוס קוו, שלא יהיה כלום ושלא ישחיתו עוד...".

באשר לנוכחות היהודית במקום הוא מספר כי בתקופת הטיולים שבה אנחנו נמצאים אכן מגיעים לשם מדי פעם יהודים, אך בשל העדר חשמל, מים, מאוורר וציוד הכרחי אחר המבקרים מגיעים ל-5 עד 10 דקות ועוזבים את המקום הלאה לדרכם.