קבר שמואל הנביא
קבר שמואל הנביאצילום: חזקי ברוך

שוב כאוס תחבורתי בקברי צדיקים? מתפללים הפוקדים את קבר שמואל הנביא בירושלים מתלוננים על חברת אגד שאינה מתגברת את תדירות התחבורה במקום - חרף מספרם הגדול של הבאים למקום.

"באנו להתפלל יחד עם הילדים בקבר שמואל הנביא בירושלים", מספרת אחת המבקרות במקום. "זוהי תקופת 'בין הזמנים' וחשבנו לקחת אותם להתפלל. ראינו את לוחות הזמנים וביקשנו להיצמד אליהם. הייתי כאן עשר דקות לפני הזמן, אך כשהאוטובוס הגיע בשעה היעודה, הנהג לא הסכים להעלות לאוטובוס יותר מששה נוסעים בעמידה".

"אנחנו מחכים כאן בשמש היוקדת יחד עם כל הילדים הקטנים. הם הבטיחו לנו שישלחו לנו אוטובוס שיבוא לאחר עשרים דקות, אך חלפה למעלה מחצי שעה ואין קול ואין עונה. אם אנחנו רוצים לנסוע באופן עצמאי לטובת הילדים, אנחנו נזקקים ליטול 10-12 מוניות כדי להגיע הביתה. אין דרך אחרת וזה כואב".

מבקרת נוספת חיזקה וות דבריה ואמרה כי נהג האוטובוס התבקש לתת את הטלפון של האחראי אך הוא סירב לעשות זאת. "זו התנהלות של חברת תחבורה המשרתת ציבור חרדי גדול שאינה מתקבלת על הדעת", אמרה.

מחברת אגד נמסר בתגובה: "רק חלק קטן מ-2,000 איש שפוקדים את קבר שמואל הנביא מגיע דרך מיניבוסים של אגד. הרוב המוחץ מגיע ברכבים פרטיים ובאוטובוסים מאורגנים פרטיים כחלק מטיול למקומות הקדושים בירושלים. אגד פועל על רישיון קו באמצעות מיניבוסים, בשל בעיות קשות של גישה למקום ובטיחות - ואין מקום לאוטובוסים גדולים. לכן אגד משתמש במיניבוסים שיכולת המילוי שלהם מוגבלת ונמוכה ובימים כתיקונם השירות עולה בקנה אחד עם רמת הביקושים".

"בימים אלה אכן מסתמנת עלייה בביקוש ואנחנו מתגברים באופן ניכר את השירות לקבר שמואל הנביא הגם שאנו מוגבלים במספר המיניבוסים שיש ברשותנו", אומרים בחברה..

עוד מוסיפים כי "לאגד הגיעה הפנייה של הגננת שטיילה עם הילדים בשמש הקופחת ומבלי לתאם מראש עם אגד. לאחר שהתברר לנהג כי אין מספיק מקום במיניבוסים, נוצר קשר עם מנהל תנועת אגד ירושלים, ששלח מיניבוס מיוחד כדי לאסוף את הילדים. הגננת והילדים הודו לנהג על המאמצים הרבים".