לימודי הייטק
לימודי הייטקpexels

תחום ההייטק מושך המון צעירים שרוצים להביא לידי ביטוי את היכולות שלהם, להשפיע על החברה והתרבות וליהנות מתנאי העסקה נוחים.

אך כיצד משתלבים באחד הענפים הכי תחרותיים בעולם ומה אפשר לעשות בשביל לשפר את סיכויי ההצלחה? הנה כל התשובות

הייטק, או בעברית "טכנולוגיה-עילית", הוא ענף שמזוהה עם מחשבים, אינטרנט וסייבר. בשנים האחרונות הפך תחום ההייטק למבוקש מאוד בקרב צעירים ויש לכך סיבות טובות.

ראשית, לענף ההייטק תדמית מעולה ורבים מתייחסים אליו בתור תחום דינאמי, תוסס ומעניין. חברות הייטק משפיעות כיום על החברה והתרבות לא פחות מאשר ממשלות, מה גם שכמעט כל אחד מאתנו נהנה בצורה כזו או אחרת מהשירותים והמוצרים שלהן.

שנית, ענף ההייטק מפתה צעירים בגלל שהוא מגלם בתוכו אפשרויות לשכר גבוה ותנאים מעולים. התנאים הם פועל יוצא של הרווחיות הגבוהה של חברות ההייטק והם כוללים בין היתר משכורת התחלתית גבוהה, משרדים מפוארים, רכב צמוד, חופשות, ימי חברה, טיולים בעולם, מענקים ועוד. למרות משבר קל שעבר על הענף בשנת 2008, הוא התאושש במהירות ויציב מאי פעם.

טיפים להשתלבות מהירה בענף

ענף ההייטק תחרותי בהשוואה לתחומים אחרים כי הכל קורה בו במהירות. חברות טכנולוגיה לא יכולות להרשות לעצמן לקפוא על השמרים, וכל פיתוח חדש משפיע באופן ישיר על כל הגופים הפעילים. למעשה, חברת הייטק עלולה להשקיע מאות מיליוני דולרים בפיתוח מסוים אך לגלות שהכל ירד לטמיון בגלל שחברה מתחרה הקדימה אותה. התרבות הארגונית הזו מחלחלת גם לעובדים הזוטרים ומשפיעה על אופי ההעסקה.

מצד שני, דווקא העניין הרב שבעבודה בהייטק הוא זה שמושך לענף עובדים מוכשרים. הם לוקחים בחשבון את התחרות ומגייסים אותה כמקור למוטיבציה. מי שרוצה להשתלב במהירות בענף צריך להתעדכן בכל החידושים הקיימים, לחיות אותו גם מחוץ למשרד ולהביע בו עניין אמיתי. לחילופין, עובדים שרוצים להגיע להייטק רק כי הם לכאורה ירוויחו משכורת גבוהה פשוט לא ישרדו בו. הם יוחלפו מהר מאוד בעובדים בעלי מוטיבציה גבוהה יותר ועניין אמיתי ועדיף להם לוותר מראש על התענוג.

הלימודים שיקפיצו את סיכויי ההצלחה שלכם

הצלחה בענף ההייטק מתחילה בבחירה נכונה של תחום לימודים. הלימודים הם הבסיס, התשתית והיסודות שעליהם ניתן לבנות את הקריירה בהייטק. לימודי הייטק קריטיים להצלחה בשוק העבודה והם גם יכולים לנבא את מהירות ההשתלבות בענף. אם למשל סטודנט מגלה שהוא לא ממש מתחבר לתחום המחשבים תוך כדי הלימודים, נשאר לו עוד מספיק זמן לתיקונים.

לעומת זאת, סטודנטים שבוחרים במוסד לימודים ותיק ואמין יכולים לנצל את התקופה כדי ליצור קשרים, להכיר אנשי מקצוע מהתחום ולהגדיל את סיכויי ההצלחה שלהם להתקבל לאחת המשרות הנחשקות. הלימודים הם המפתח להצלחה בהייטק ואי אפשר לעשות זאת בלעדיהם.