יאיר נתניהו
יאיר נתניהוPhoto by Marc Israel Sellem/POOL

פרקליטה של משפחת נתניהו, עו"ד יוסי כהן, דורש מעורכי הדין של ארגון השמאל ''מולד'' למחוק לאלתר את התביעה שהוגשה על ידם נגד יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה.

עו"ד כהן טוען כי במסגרת כתב התביעה שהגישו עורכי הדין יובל יועז ודורון ברקת בשם ''מולד'', הפרו השניים זכויות יוצרים כשלטענתו העתיקו חלקים נרחבים מכתב התביעה שהוא עצמו הגיש בשם ראש הממשלה נגד העיתונאי יגאל סרנה.

כזכור, ''מולד'' הגיש השבוע תביעת לשון הרע בסכום של 140 אלף שקל בגין הפוסט בדף הפייסבוק שהעלה יאיר נתניהו נגדו.

נתניהו, כך נטען, ביצע עבירת לשון הרע "באופן מתועב, ציני, שפל, מרושע וחסר עכבות והכול מתוך מטרתו (המוצהרת כמעט) לנסות לבייש את התובעת, 'לשפוך את דמה', לחבל בפעילותה ולהלבין את פניה ברבים, באמצעות פרסום כזבים מכוערים, שאין בהם ולו שמץ של אמת".

ההערכה היא שהשניים העתיקו חלקים מכתב התביעה של נתניהו וכדי לרמוז על הציפיה ממשפחת נתניהו לעמוד בסטנדרטים שהיא עצמה דורשת מאחרים.

לדברי עו"ד כהן, מדובר בהפרת זכויות יוצרים. "עיון בכתב התביעה, אף לעין חיצונית למשרדנו, מעלה מיד שביצעתם 'העתק הדבק' (אחד לאחד ממש) של חלקים ניכרים מכתב התביעה שהגיש מרשי בשם ראש ממשלת ישראל ורעייתו כנגד יגאל סרנה", כתב עו"ד אוהד מחרז בשמו של כהן.

"העוולה שביצעתם מזכה את מרשי, נוכח הנסיבות הכה ברורות והוראות הדין הרלוונטיות בפיצויים מכם בשל הפרת זכויות היוצרים של היצירה הספרותית המוגנת שכתב ועליה עמל ימים כלילות וגייס את מיטב יכולותיו".

כהן אף הציב אולטימטום. "ככל שברצונכם לפעול בדרכי נועם (בראש ובראשונה יהיה עליכם לפעול לצורך מחיקת התביעה במתכונתה הנוכחית והמפרה), אבקשכם לפנות אלי עד ליום ראשון בשעה 17 אחר הצהריים. ככל ולא תעשו כן, הורה לי מרשי הורה לי מרשי לפעול למיצוי זכויותיו".

עו"ד אלעד מן המייצג את עו"ד יובל יועז ודורון ברקת מסר בתגובה כי "המכתב מטעמו של עו"ד כהן נמסר לנו לפני זמן קצר. עולה ממנו כי טענות עו"ד כהן מופנות כלפי עורכי הדין בלבד ולא נגד מולד. אנו בוחנים את הפניה ונשיב בהתאם''.