מסעוד שוג’אי מול נבחרת דרום קוריאה במדי נבחרת איראן
מסעוד שוג’אי מול נבחרת דרום קוריאה במדי נבחרת איראןצילום: רויטרס

חצו קו אדום. כך אמר היום (חמישי) שר ההגנה האיראני, רזה דאראשאני, בהתייחסו לצמד שחקניה האיראניים של פאניוניוס היוונית, מסעוד שוג'אי ואחסן חאג'ספי.

כזכור, אחרי שלא הגיעו כלל לישראל עם קבוצתם היוונית, במסגרת המשחק הראשון של הסיבוב השלישי במוקדמות הליגה האירופית מול מכבי ת"א, בשל שיקולים פוליטיים, דרשה קבוצתם של צמד האיראניים שלא יחרימו את משחק הגומלין בין שתי הקבוצות כעבור שבוע - ואחרי שאלה לקחו בו חלק והפסידו, באירן מסרבים לעבור על כך לסדר היום.

לאחר שנאספו הממצאים וכונסה וועדה מיוחדת שדנה במקרה של השניים, שלאחר תחנונים של קבוצתם עלו לשחק מול הקבוצה הישראלית על אף שהתאחדות הכדורגל באירן הורו להם לא לעשות כן, הודיעו היום כי השניים לא ישחקו עם נבחרתם במונדיאל 2018 שיתקיים ברוסיה אליו העפילו כבר.

השניים שפתחו בהפסד קבוצתם למכבים מתל אביב, במה שסלל את דרכה של הקבוצה הישראלית אל כבר שלב הפלייאוף של המוקדמות ובמרחק שני ניצחונות מהופעה שניה ברציפות בשלב הבתים של הליגה האירופית, נענשו בחומרה כשאלה ייעדרו מטורניר המונדיאל בשנה הבאה באופן סופי ומעשי.

שוג'אי הקפטן של הנבחרת וחאג'ספי שנחשב לאחד מהכשרונות הגדולים שלה לא יעמדו לרשותו של קרלוס קירוש במונדיאל הקרוב, לאחר שאלה סרבו להישמע להוראות ההתאחדות לכדורגל במדינתם.

בתקשורת האיראנית נכתב כי הסיבה להשעייתם של השניים היא בשל העובדה כי "למשרד הספורט המקומי יש מחוייבות כלפי השחקנים והם צריכים גם לדאוג לזכויות של האנשים הפלסטינאים שחיים בישראל".

כעת מעניין יהיה לראות אם פיפ"א, ארגון הכדורגל העולמי המארגן ואחראי על כל הקשור בכדורגל העולמי ובעיקר על טורניר המונדיאל הקרוב, ינקטו בצעדים מרחיקי לכת נגד הנבחרת האיראנית וצמד השחקנים של פאניוניוס היוונית.