הנשק שנתפס בבית באום אל פחם
הנשק שנתפס בבית באום אל פחםצילום: תקשורת שב"כ

הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל נעצרו שני ערבים אחים מאום אל פחם, אזרחי ישראל, שתומכים בארגון הטרור דאעש ("המדינה האיסלאמית").

במהלך חיפוש בביתם של השניים אותר על גג הבית רובה מאולתר מסוג קרל גוסטב. אחד מהאחים תכנן לצאת מהארץ על מנת להצטרף לארגון דאעש בסוריה. השני ראה עצמו כפעיל בארגון הטרור.

שני האחים - מחמוד עבד אלכרים קאסם ג'בארין בן ה-25, ונעים עבד אלכרים קאסם ג'בארין בן ה-20.

ממצאי החקירה, לרבות מספר רב של תמונות אשר נתפסו ברשותם, חיזקו את החשדות כי השניים תומכים ברעיונות ובאידיאולוגיה של ארגון המדינה האיסלאמית. מחמוד התכוון לצאת מהארץ על מנת להצטרף לארגון דאעש בסוריה.

לצורך זה מחמוד יצר קשר עם מחבל דאעש בסוריה שהתגורר בעבר באום אל פחם והצטרף לדאעש בשנת 2014. אותו מחבל היה אמור לסייע למחמוד לצאת מישראל ולהגיע לסוריה.

האח השני, נעים, נשבע אמונים לראש ארגון המדינה האיסלאמית, "אבו בכר אלבגדדי", ובכך ראה עצמו כפעיל בדאעש.

פרקליטות מחוז חיפה הגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום המייחס למחמוד עבירה של מגע עם סוכן חוץ, ולנעים עבירה של החזקת נשק.

בשירות הביטחון הכללי אומרים כי ערבים מישראל שמצטרפים לדאעש מהווים איום ביטחוני חמור. ''לפיכך, שירות הביטחון הכללי ימשיך במעקב אחר החשודים, וינקוט באמצעי האכיפה הנדרשים במטרה למנוע את הפצת משנתו של ארגון המדינה האיסלאמית בישראל, כמו גם את יציאתם של ישראלים ללחימה בשורות הארגון.

''בתקופה זו מצוי ארגון המדינה האיסלאמית בנסיגה ואף במצוקה במרבית זירות הלחימה", מוסיפים בשב"כ. ''המציאות בשטח עומדת בסתירה מוחלטת לתמונה החיובית כביכול שמנסה הארגון לשקף, בעיקר באמצעות הרשת, למועמדים פוטנציאלים להצטרף לשורותיו''.