אוושויץ
אוושויץThinkstock

עוד מעשה ונדליזם נגד אנדרטה לזכר קורבנות השואה. משטרת בוסטון הוזעקה על ידי עוברי אורח שהבחינו בנער בן 17 מנתץ חלקים מהאנדרטה לזכר קורבנות השואה בבוסטון, ארה"ב.

השוטרים שהגיעו למקום הבחינו בשני עוברי אורח המחזיקים את הנער, לאחר שהבחינו כי הוא החל לנתץ את שישה עמודי הזכוכית מהם מורכבת האנדרטה לזכר שישה מיליון היהודים שנרצחו בשואה. האזרחים שהחזיקו את הנער סיפרו לשוטרים כי הבחינו בו "משליך משהו שנראה כמו סלע אל עבר עמוד הזכוכית וניפץ אותו לרסיסים".

תמונות ששידרה הטלויזיה בבוסטון הראו חלק מעמודי הזכוכית של האנדרטה מנותצים לרסיסים על המדרכה. המשטרה הודיעה כי נגד הנער יוגש בקרוב כתב אישום.

רק בחודש שעבר נחנכה האנדרטה מחדש, לאחר שחוללה בחודש יוני האחרון. גם אז ניתצו אלמונים את אחד מעמודי הזכוכוית המרכיבים את האנדרטה.

ראש עיריית בוסטון, מרטין וולש, פירסם ציוץ בטוויטר בו גינה את המעשה. "היום ובכל יום בוסטון עומדת נגד השנאה. אני עצוב לראות פעולה כה נתעבת בעיר הנפלאה הזו. אני אסיר תודה לציבור ולמשטרת בוסטון על המעצר המהיר של האדם האחראי לחילול האנדרטה לזכר השואה" כתב וולש. גם הסנטורית אליזבת' וורן המייצגת את מדינת מסצ'וסטס בקונגרס האמריקאי גינתה את המעשה. "תנו לי להיות ברורה. הפעולות הפחדניות האלו אינן רצויות בבוסטון או בכל מקום אחר במדינה הזו", אמרה וורן.