הצצה למשרדו של הרב גורן

הפרק הפותח את העונה השנייה של "הולכים לפני המחנה" מספק הצצה נדירה לביתו של הרב שלמה גורן ולמשרדו.

בנו, רמי (אברהם) גורן, מספר כי חדר העבודה נשאר כשהיה. "קצת יותר מסודר מאשר הוא היה בזמנו, כי בזמנו היית מוצא פה (על השולחן) מלא ספרים. זה דגל שהיה בכניסה למסגד עומר, אלה המפתחות של מערת המכפלה, המקוריים. אלה המפתחות שהיו בידיים של שומרי המערה, שהתחבאו מאחורי הדלת וצעקו לו 'אין מפתח', ולכן היו צריכים לירות בדלת".

"זה המנשר המפורסם, בכתב ידו של אבא: 'ביום רביעי כ"ח, אייר, תשכ"ז, התחייבתי בפנייך לפני שש שנים שאנו ניכנס יחדיו לירושלים. היום מילאתי את ההבטחה. מעולם נהניתי והתרגשתי ממילוי הבטחה כמו היום. הר הבית משוחרר, אתה התפללת ליד הכותל המערבי ואני לידך. נזכה לשמור על ירושלים לאורך ימים, מוטה'".

"כשאבא שלי הגיע אליו לביקור כשהוא היה מג"ד בגולני, קיבל תלונות שיש בעיות כשרות שם והוא אמר לו 'מה, אני שומע שיש בעיות כשרות', אז מוטה (גור) אמר לו: 'הרב, תשמע, אני יודע שיש לך כוח ואתה יכול מחר בבוקר שאני אכנס לבית הסוהר וגם לא יהיו לי דרגות. אבל אני מוכרח להגיד לך שאם אתה רוצה להיות הראשון שיכנס לירושלים, כמו שאני יודע שאתה רוצה, אתה חייב לחיות איתי בשלום'. אז אבא שלי שאל אותו 'למה'?. הוא אמר: 'כי אני אהיה זה שיפקד על הכוחות שיכנסו לירושלים' ".