מנדלבליט
מנדלבליטצילום: פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט החליט על סיום תפקידו של הרב אברהם שלוש כרב העיר כפר סבא. זאת, בשל גילו המופלג אשר אינו מאפשר לו להמשיך ולספק את שירותי הדת בעירו.

על פי הדיווח בגלי צה''ל, מזה כמה שנים מתקשה הרב שלוש (88) לספק את שירותי הדת בכפר סבא בשל גילו המופלג. הרב שלוש מכהן בתפקיד מזה שישים שנה ברצף.

בעבר נעשה במשרד הדתות ניסיון להפסיק את כהונתו, אך המהלך נתקל בהתנגדות השר הממונה דוד אזולאי (ש"ס).

לפני חודשים אחדים פנתה התנועה לאיכות השלטון למשרד הדתות וביקשה להבין מדוע ההחלטה להעביר את הרב שלוש מתפקידו אינה מיושמת. "עיכוב ביצוע ההחלטה פוגעת בראש ובראשונה בציבור ובמקביל פוגעת במוסד הרבנות, ועלולה להצטייר כהפיכת הרבנות משליחות בעלת תוכן לקרדום לחפור בו", נאמר בפנייתם.

דוברת התנועה לאיכות השלטון בישראל, רות מרגולין, הוסיפה כי יש להתנגד לכל עיכוב ולממש את ההחלטה בהקדם האפשרי.

"הממצאים לגבי אופן כהונתו של הרב שלוש, מעידים על כך שמעבר לכך שהמצב מנוגד במפורש לחוק, המרחק של הרב ממקום עבודתו, גורם גם לכך שהרב כמעט ואינו מתפקד כרב העיר מזה זמן רב. לכן, לעמדתנו, הזמן הראוי לסיים את כהונתו היה כאשר התגלה שאינו מתגורר בעיר כפר סבא. כעת, לאחר שבמשך שנים מתגורר הרב שלוש בירושלים, אין מקום לעכב את ביצוע ההחלטה שכן ממילא נעשית בעיכוב רב מאוד", אמרה.

עוד הוסיפה כי "חשיבות האכיפה בשירותי דת אינה פחותה מאכיפת החוק באופן כללי. כמי שאמון על שלטון החוק, מבקשת התנועה לאיכות השלטון מן היועץ המשפטי לממשלה, כי יפעל גם לעקירת התופעה משורשה, תופעה שהולכת ומתגלה כבעלת ממדים גדולים מהמקרה הספציפי של הרב שלוש".