הצעדה תתקיים בברלין. תמונת ארכיון
הצעדה תתקיים בברלין. תמונת ארכיוןפלאש 90

הסערה סביב מצעד הימין הקיצוני והניאו נאצים בשרלוטסוויל, וירג'יניה, עדיין לא שככה, ובימים הקרובים תתקיים צעדה נוספת של חברי ארגונים ניאו נאציים, הפעם בגרמניה.

על פי הרשויות בגרמניה, לא ניתן היה למנוע את הצעדה לאחר שלא נמצאו הצדקות חוקיות לכך ומאחר ומארגני ההפגנה התחייבו לקיים את כל החוקים המאפשרים להם לקיים מצעד ברחובות ברלין.

לדברי הרשויות בברלין, מארגני ההפגנה התחייבו להגביל את השימוש בסמלים נאציים ובסיסמאות המזוהות עם המשטר הנאצי, בהתאם לחוק הגרמני האסור על האדרת הנאציזם.

על פי המידע שהתקבל התכוונו חלק מהצועדים להניף שלטים בהם נכתב "אמונתו של הס היתה חזקה יותר מהכלא ומהכאב" אולם הם התחייבו שלא להניף את השלטים בהפגנה על מנת לקבל אישור לצעוד ברחובות ברלין.

בנוסף, התחייבו מארגני העצרת שלא להביא תמונות או הקלטות של רודולף הס ולהציג אותן בפומבי במהלך המצעד. בין האיסורים הנוספים שנרשמו על מנת לאפשר את המצעד לזכרו של הס, סגנו של היטלר, ניתן למצוא איסור על ראיונות בכלי התקשורת, שתיית אלכוהול, שימוש בטלפונים ניידים או לבישת מדים צבאיים המזוהים עם הנאצים.

הס תלה את עצמו בעזרת חבל בתאו בכלא "שפנדאו" בברלין בשנת 1987, כאשר הוא בן 93. זמן קצר לאחר מכן נהרס בית הכלא על מנת למנוע מהס להפוך ל"קדוש" ולמנוע עלייה לרגל למקום של מעריציו.

מארגני הצעדה טוענים כי הגרסה הרשמית על מותו של הס היא "קונספירציה" ולטענתם הוא הוצא להורג על ידי מרגלים בריטיים. למעלה מ- 500 ניאו נאצים אמורים לקחת חלק במצעד שיתקיים בשבת בברלין. "לצערי אין לנו בסיס חוקי למנוע את הצעדה" אמר שר הפנים של ברלין, אנדריאס גייזל.