אמנון אברמוביץ'
אמנון אברמוביץ'Photo by Tomer Neuberg/Flash90

נציב תלונות הציבור של הרשות השנייה מתייחס היום (חמישי) לראשונה לתלונת תנועת "ארץ ישראל שלנו" לגבי העסקתו של אמנון אברמוביץ' כפרשן לאחר שהוכח שאברמוביץ' פועל להפלת ראש הממשלה בנימין נתניהו.

במכתב ששיגר מנכ"ל תנועת ארץ ישראל שלנו שי גפן לנציב תלונות הציבור ברשות השנייה הוא דרש להפסיק להעסיק את אמנון אברמוביץ' כפרשן בחדשות המרכזיות בערוץ 2 לאחר שהתברר על פי הודאתו שכל מטרתו לפעול להפלת ממשלת הימין וכי מדובר במתחזה לפרשן.

"מר אברמוביץ' מוצג במהדורת החדשות המרכזית בערוץ 2 כפרשן. בהודאתו האישית הוא חושף שהוא תעמולן של פוליטיקאים מהשמאל מתוך אג'נדה ברורה (ולגיטימית כשלעצמה) להפלת ממשלת ימין. עד היום זה היה בגדר ניחוש, הרי היום יש לנו 'הודאת בעל דין כאלף עדים'", כתב גפן.

"לאור השיחה שנחשפה בו למד הציבור הישראלי את שיטותיו של אמנון אברמוביץ' וכיצד הוא למעשה בונה פרשנויות וחדשות, אנו דורשים להפסיק את העסקתו כפרשן חדשות, ולהביאו כבעל טור דעה תוך הדגשת כיתובית שמדובר בדעה פוליטית שהיא לגיטימית לחלוטין. ומנגד להביא איזון של פרשנות אובייקטיבית או מהימין תוך ציון הדבר".

"לא ייתכן שמר אברמוביץ' הנכבד יועסק על ידי ערוץ 2 בחדשות המרכזיות כפרשן בו בזמן שמדובר בתעמולן מוצהר של פוליטיקאים ובעיקר מטרתו להביא להחלפת שלטונו של ראש הממשלה מר בנימין נתניהו בדרכים פסולות בלתי לגיטימיות תוך הפעלת לחץ על גורמי אכיפת החוק ומנגד 'יצירת' חדשות לא אמינות ושימוש לא ראוי כ'פרשן' אובייקטיבי בחדשות המרכזיות".

על כך השיב נציב תלונות הציבור "קיבלתי את פנייתך, כמוה הגיעו נוספות. הפניות עסקו בדברים שאמר לכאורה פרשן חברת חדשות 2, אמנון אברמוביץ', כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך שיחת טלפון עם אדם שהתחזה לראש הממשלה לשעבר אהוד ברק. בנוסף נטען כי פרשנותו של מר אברמוביץ' מוטה לכיוון השמאל. באשר לטענה הנוגעת לשיחת הטלפון בין מר אברמוביץ' לאותו אדם, נציבות פניות הציבור וכמוה הרשות השנייה, אינן עוסקות בתוכן שנאמר או שודר במסגרת שאינה מפוקחת על ידי הרשות
השנייה לטלוויזיה ולרדיו ומכאן שאינני מתייחס לשיחת טלפון זו".

"באשר לטענות על פרשנותו של מר אברמוביץ', מצ"ב תגובת הנהלת חברת החדשות: מר אמנון אברמוביץ' הוא פרשן בכיר ועיתונאי בעל שם זה עשרות שנים. פרשנותו המובאת בשידורינו ובפרט בפאנל פרשני 'אולפן שישי' היא רק אחת מתוך דעות רבות שמושמעות בזירת השיח על ידי צוות הכתבים והפרשנים".

"כמו כן נציין כי מבדיקה שערכנו, ובניגוד לסברה שמעלה הפונה, הרי שבחצי השנה האחרונה למשל, אירחה "אולפן שישי" באולפנינו יותר נבחרי ציבור מן הקואליציה מאשר מהאופוזיציה. הטענה כאילו קולו של צד אחד בלבד מושמע בחדשות 2 אינה נכונה כלל ועיקר ואנו גאים על מגוון הדעות שמובע בשידורינו".

בתגובה לדברי ערוץ 2 אומר שי גפן "חבל מאד שערוץ 2 מנסים לזרות חול בעיניים ולא מבינים את הנזק העצום שפרשן בכיר הפותח מידי יום מהדורת חדשות ומטיף מוסר לכל העולם, התנהגותו העיתונאית מנוגדת לכל כללי האתיקה. לצערנו כתבים ופרשנים בערוץ 2 מגוייסים להפלת שלטונו של נתניהו והכפשת שמו באופן לא לגטימי, תוך הפרת כל כללי המוסר והאתיקה הבסיסיים".