"הפיגוע לא כוון נגד יהודים"יוני קמפינסקי

רבה של ברצלונה, חבר ׳ועידת רבני אירופה׳ הרב מאיר בר חן מספר לערוץ 7 כי לא היו התרעות לפיגוע שהיה הערב (חמישי) בברצלונה.

"כבר למעלה מחודש ביקשו מאיתנו להיות כמה שפחות במקומות הומי אדם. היתה התרעה כלשהיא, אבל לא משהו ממוקד", אומר הרב.

מהמידע שיש לו הוא קובע כי "הפיגוע היה מכוון נגד תיירים ולא דווקא נגד הקהילה היהודית. יש לנו קצין ביטחון של הקהילה והוא מעדכן אותי - אם זה ליווי שמלווים אותי עד הבית, או שסוגרים את הרחוב של בניין הקהילה היהודית לקראת שבת או חגים".

"כמפקד זק"א גם הודעתי לצוות שלנו שיהיה מוכן לקפוץ אם יהיה צורך בזירה, אבל בינתיים אין שום צורך כזה".

"בארץ אנשים רגילים לזה וחיים את זה. כשיש פיגוע באירופה זה מגיע בהפתעה ואנשים לא מוכנים לזה. פה זה קרה פעם ראשונה", הוא מוסיף.

בניין הקהילה היהודית נסגר בעקבות הפיגוע?

"הייתי בבניין הקהילה ואנשי הביטחון גירשו אותי וליוו אותי עד הבית. קיבלתי הודעה שהבניין יהיה סגור לפחות ל-24 שעות. אינני יודע מה נעשה בשבת. יש לנו כמה אירועים. אני מקווה שבעזרת ה' בשבת נפתח את בית הכנסת כרגיל".

איך אתה מעריך שיגיבו המקומיים לפיגוע?

"אני לא יודע איך יגיבו הקטלונים - כי הם די נגד התיירות. יהיו חלק שיהיו מרוצים אבל הסוחרים יצטערו כי הם חיים מהתיירים ולא מאנשי המקום".

רכב מסחרי התנגש היום (חמישי) בעשרות בני אדם באזור הרמבלה במרכז ברצלונה, 13 בני אדם נהרגו ו-50 בני אדם נפצעו. המשטרה עצרה חשוד בביצוע הפיגוע ועל פי דיווחים בתקשורת המקומית אחד המחבלים נהרג בקרב יריות עם המשטרה.

המשטרה המקומית שללה את הדיווחים ששני אנשים אנשים חמושים נכנסו לבר באזור ולקחו בני ערובה.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ גינה את הפיגוע. "נעשה כל מה שצריך כדי לעזור", צייץ בחשבון הטוויטר שלו. "תהיו חזקים וקשוחים, אנחנו אוהבים אתכם".