שדרת רמבלס, ברצלונה
שדרת רמבלס, ברצלונהצילום: אייסטוק

משפחת נבעה מתל אביב, שאיבדה את האם אילנה ז"ל בפיגוע בשרונה ביוני 2016, נקלעה אתמול בפעם השנייה לתופת בפיגוע הרצחני בברצלונה.

אילנה נבעה ז"ל נהרגה כשהיא בת 39 והותירה אחריה את בעלה אלון ואת ארבע בנותיהם. המשפחה יצאה, כאמור, לחופשת קיץ בברצלונה, ואיתרע מזלה להימצא בסמוך למקום שבו אירע פיגוע הדריסה אמש.

זמן קצר לאחר שיצא ממקום המחבוא, סיפר אבי המשפחה אלון ל"ישראל היום": "הכל בסדר. אני וארבע בנותינו יצאנו מבית המטבחיים אחרי שהרגשנו שאנחנו בטוחים וכל האירוע מאחורינו - יצאנו ולקחנו מונית בחזרה למלון". כשסביבו הבנות הנסערות מהתקרית, סיפר אלון כי זוהי החופשה המשותפת הראשונה של המשפחה בחו"ל אחרי הטרגדיה שפקדה אותם.

"אני עם הבנות וממשיכים לטייל, אבל כן, זה הרס לנו את החופשה המשפחתית. היינו ממש קרובים למקום. היה מאוד כיף, בילינו כולנו והבנות שמחו, עד שפתאום שמענו בום גדול. אחר כך ראינו אנשים רצים לכל עבר, דורסים בדרך אחד את השני. ידעתי מייד שזה פיגוע. לקחתי את הבנות ורצנו בטירוף למקום הכי קרוב שהיה נראה לנו בטוח. זה היה בית מטבחיים. הסתתרנו שם עם עוד אנשים זרים שנמלטו מהתופת, עד שהכל נגמר ויכולנו לצאת החוצה. לקחנו מונית וחזרנו למלון".

"זה היה סיוט. הפיגוע הזה החזיר אותי ללילה ההוא בשרונה. הטראומה ענקית, זה ברור. אני מנסה למזער את הדברים לבנות כדי שייהנו, אבל זה הרגיש לי כמו שרונה מספר 2".