הפגישה בבית הלבן
הפגישה בבית הלבןצילום: טוויטר - ג'יסון גרינבלט

משלחת ביטחונית בכירה בראשות ראש המוסד יוסי כהן הגיעה אמש (חמישי) לבית הלבן לדיון עם בכירי המועצה לביטחון לאומי שעסק בין היתר בהתעצמות איראן וחיזבאללה בסוריה.

המשלחת כללה את ראש המוסד, ראש אגף המודיעין אלוף הרצי הלוי וסגן ראש המל"ל איתן בן דוד. בבית הלבן הם נפגשו עם היועץ לביטחון לאומי הרברט מקמאסטר וסגניתו, וכן עם השליח המיוחד למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט.

גרינבלט סיפר אמש בחשבון הטוויטר כי ''מקמאסטר הוביל את הפגישה מהצד שלנו, והיה לנו דיון פרודוקטיבי מאוד על השותפות החזקה והמתמשכת שלנו''.

הפגישה בבית הלבן נערכה על רקע הסקירה הביטחונית שנתן השבוע ראש המוסד יוסי כהן לשרי הממשלה, במהלכה הדגיש כי התהליך המרכזי שמתחולל היום במזרח התיכון הוא התפשטות איראנית באמצעות כוחות איראניים ושלוחים מקומיים, המתבססים בסוריה, לבנון, עיראק ותימן, "במקומות שבהם מצטמצמת נוכחות דאע"ש פועלת איראן למלא את החלל".

עוד אמר כהן שאיראן לא זנחה את שאיפתה להפוך למדינת סף גרעינית ושהסכם הגרעין בין המעצמות לבין איראן רק מגביר מגמה זו ומחזק את התוקפנות האיראנית באזור.

לדבריו מאז החתימה על ההסכם, איראן נמצאת בצמיחה כלכלית והסכמים בינלאומיים חדשים רק מחזקים את כלכלתה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר השבוע ''המדיניות שלנו ברורה, אנחנו מתנגדים נחרצות להתבססות הצבאית של איראן וגרורותיה, ובראש ובראשונה חיזבאללה בסוריה, ואנחנו נעשה כל מה שצריך כדי לשמור על ביטחון ישראל. כך אנחנו פועלים''.