בית המשפט העליון יכריע
בית המשפט העליון יכריעצילום: גיל יוחנן, POOL, פלאש 90

כונס הנכסים הרשמי הגיש ערעור לבית המשפט העליון בבקשה לשנות את "הלכת ידידיה" הקובעת כי פיצויים בגין נזקי גוף יועברו לניזוק אף אם הוא מצוי בהליך פשיטת רגל.

על פי ההלכה הנוהגת כיום, פיצוי בו זוכה חייב פושט רגל בגין נזקי גוף לא מועבר לקופת פשיטת הרגל עבור הנושים ונותר בידי החייב.

בערעור טוען הכונס הרשמי כי שמירת הכספים הללו בידי החייב מביאה לתוצאה בלתי מאוזנת, המדירה כספי פיצויים בגין נזקי גוף מידי הנושים.

על פי הכונס הרשמי ראוי כי לפחות חלק מכספי הפיצוי הנזיקי, אלו המשולמים לו עבור נזקים ממוניים שגרמה לו הפגיעה, יעבור לקופת הנושים וישמש לפירעון חובות.

הערעור בהליך זה נסוב על החלטה המקנה לחייב בפשיטת רגל מאות אלפי שקלים כפיצוי בגין תביעה נזיקית שהגיש החייב בעקבות תאונה. על פי החלטת בית משפט המחוזי כספי הפיצוי הנזיקי אינם "נכס" המוקנה לנושים אלא לחייב עצמו.

"הכונס הרשמי סבור כי בחלוף 50 שנה, הגיעה העת לבחון מחדש את תוקפה והיקפה של הלכת ידידיה, ולהתוות דרך חדשה בבחינת ההתייחסות לפיצוים המשולמים לחייב בגין נזק גוף, באופן שיאפשר יצירת אבחנה בין ראשי הנזק השונים המרכיבים את הפיצוי", נאמר בהודעת הערעור שהוגשה לבית המשפט העליון.